Tips på personaltrivselsak att göra?

Gry

Trådstartare
Halloj!
Vi är en liten grupp på 6 personer som arbetar nära varandra på jobbet. Pga arbetets art är vi nära rent fysiskt så det där hålla avstånd pga Corona är svårt att få till. Nu när julen lackar mot dörren skulle vi vilja göra någon aktivitet en arbetseftermiddag, som vi då gör i våra lokaler. Vi har kök, kan tilläggas. Har ni några idéer om vad vi kan hitta på?

Jag har funderat lite på att beställa hem ett escape room, är det ngn som testat? Vad finns det mer för kul att göra? Jag är lite sådär blank när det gäller det här. Att däremot hitta på saker att göra utanför arbetets lokaler är inga problem.
 
Halloj!
Vi är en liten grupp på 6 personer som arbetar nära varandra på jobbet. Pga arbetets art är vi nära rent fysiskt så det där hålla avstånd pga Corona är svårt att få till. Nu när julen lackar mot dörren skulle vi vilja göra någon aktivitet en arbetseftermiddag, som vi då gör i våra lokaler. Vi har kök, kan tilläggas. Har ni några idéer om vad vi kan hitta på?

Jag har funderat lite på att beställa hem ett escape room, är det ngn som testat? Vad finns det mer för kul att göra? Jag är lite sådär blank när det gäller det här. Att däremot hitta på saker att göra utanför arbetets lokaler är inga problem.

Beställa vars en jullunch från en lokal restaurang och äta tillsammans?
 
Halloj!
Vi är en liten grupp på 6 personer som arbetar nära varandra på jobbet. Pga arbetets art är vi nära rent fysiskt så det där hålla avstånd pga Corona är svårt att få till. Nu när julen lackar mot dörren skulle vi vilja göra någon aktivitet en arbetseftermiddag, som vi då gör i våra lokaler. Vi har kök, kan tilläggas. Har ni några idéer om vad vi kan hitta på?

Jag har funderat lite på att beställa hem ett escape room, är det ngn som testat? Vad finns det mer för kul att göra? Jag är lite sådär blank när det gäller det här. Att däremot hitta på saker att göra utanför arbetets lokaler är inga problem.

Vad har ni gjort förr? Jag tänker spontant på att forma om ljus, och dekorera dem. Det är lite lagom och inte svårt. Och det krävs inte massa utrustning utan kan göras i ett vanligt kök...

Har testat Escape room, och det är väldigt olika hur kul vi tyckte att det var. Vissa är jättebra, andra är svårare. Men det kan vara ett nytt sätt att hitta nya talanger hos sina kollegor.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Halloj!
Vi är en liten grupp på 6 personer som arbetar nära varandra på jobbet. Pga arbetets art är vi nära rent fysiskt så det där hålla avstånd pga Corona är svårt att få till. Nu när julen lackar mot dörren skulle vi vilja göra någon aktivitet en arbetseftermiddag, som vi då gör i våra lokaler. Vi har kök, kan tilläggas. Har ni några idéer om vad vi kan hitta på?

Jag har funderat lite på att beställa hem ett escape room, är det ngn som testat? Vad finns det mer för kul att göra? Jag är lite sådär blank när det gäller det här. Att däremot hitta på saker att göra utanför arbetets lokaler är inga problem.

Vi hade AW igår med ungefär samma förutsättningar. Vi beställde take-away från en lokal restaurang, hade gjort lite mysigt i lunchrummet med tända ljus och chefen åkte och köpte någon flaska vin/öl till maten. Och så hade vi ett quiz (tror en av kollegorna hade en mobilapp för det).

Det var väldigt uppskattat i all sin enkelhet!
 
Jag tänker spontant på att forma om ljus, och dekorera dem. Det är lite lagom och inte svårt. Och det krävs inte massa utrustning utan kan göras i ett vanligt kök...

Jag har massor av ljusstumpar som jag har sparat. Har du några tips på hur man kan pyssla med dom? Finns nån kul sida nätet kanske?
 
vad är det för ålder på de som jobbar där?
Skulle det föreslås escaperoom till mig Skulle jag stanna hemma, låter som något som passar ungdomar typ.

Lite mat och monopol Skulle vara något tillräckligt för någon som mig som inte är så mycket för lek ;)
Eller någon film..
 
Halloj!
Vi är en liten grupp på 6 personer som arbetar nära varandra på jobbet. Pga arbetets art är vi nära rent fysiskt så det där hålla avstånd pga Corona är svårt att få till. Nu när julen lackar mot dörren skulle vi vilja göra någon aktivitet en arbetseftermiddag, som vi då gör i våra lokaler. Vi har kök, kan tilläggas. Har ni några idéer om vad vi kan hitta på?

Jag har funderat lite på att beställa hem ett escape room, är det ngn som testat? Vad finns det mer för kul att göra? Jag är lite sådär blank när det gäller det här. Att däremot hitta på saker att göra utanför arbetets lokaler är inga problem.

Förra året gjorde vi pepparkakshus på jobbet. Vi köpte färdiga att bara montera ihop, klister och dekorationer. Det var lagom att vara tre personer per grupp. Medans vi byggde drack vi alkoholfri glögg, åt pepparkakor och julgodis. Vi har en kassa på jobbet som vi lägger pengar i med jämna mellanrum därifrån tog vi pengarna till inköp. Vi hade jättekul! Sen gick vi ut och åt men i dessa tider kan det ju vara lämpligare att beställa mat som levereras till jobbet.
 
Vad har ni gjort förr? Jag tänker spontant på att forma om ljus, och dekorera dem. Det är lite lagom och inte svårt. Och det krävs inte massa utrustning utan kan göras i ett vanligt kök...

Har testat Escape room, och det är väldigt olika hur kul vi tyckte att det var. Vissa är jättebra, andra är svårare. Men det kan vara ett nytt sätt att hitta nya talanger hos sina kollegor.
Vad är escape room?
 
Vad är escape room?
Eg är det ett fysiskt rum man blir låtsasinlåst i och som man ska lösa uppgifter för att ta sig ur ifrån på (vanligen) 60 min. Uppgifterna är typ att du ser en gaffel och under en duk så ser du en lapp med fem siffror på. Då förstår du att du ska vrida på en kran samtidigt som du drar ut en bok i bokhyllan. Eller så ska du använda mattekunskaper. Eller så letar du efter nycklar man ska få in i ett lås osv. Man måste ha en Mkt speciell hjärna för att lyckas. Sen är alla escape room olika och av olika kvalité.

Nu har det dykt upp lådor man kan beställa hem. I en av lådorna finns det fler lådor, som ryska dockor. För att låsa upp lådorna behöver du lösa uppgifter som renderar en viss sifferkombination. I andra lådor gäller det att skriva in på en hemsida en kod och sen får du nya uppgifter. Det är lite olika lösningar.

I en närliggande stad har ett företag en stor fysisk låda de kommer ut med som fungerar på liknande sätt. Det är lite olika.

Nu är det poppis i en del skolor att göra egna såna här utmaningar som ett slags upphottat grupparbete. Olika kvalite på det också såklart.
 
vad är det för ålder på de som jobbar där?
Skulle det föreslås escaperoom till mig Skulle jag stanna hemma, låter som något som passar ungdomar typ.

Lite mat och monopol Skulle vara något tillräckligt för någon som mig som inte är så mycket för lek ;)
Eller någon film..

Monopol... då hade jag gått hem. Brädspel överhuvudtaget är oftast rätt tråkiga...
 
I ett tidigare gäng arbetskamrater pysslade vi tomtar en gång och pyntade vår korridor med. Det funkade över förväntan. Vi hade också tomte-vernissage så tomtarna gav två AW.
(men man måste ha en beskrivning på enkelt pyssel så att alla, även de som gillar att prestera mer än att göra, kan vara med)

Vi har också kört mat som man har att plocka med typ taco, kräftor, fondue etc. Laga mat tillsammans kan också funka (med corona-reservation). Vid några tillfällen så sportade vi (boule, bowling och curling... vi körde också brännbolls-picnic). Skulle man kunna köra kontorsfemkamp - Kontorsstolsrally, prickkast med suddgummin e. dy l., slå ned handspritsflaskor, ta bort häftklammers på tid...?

Det beror lite på vad man har för arbetskamrater. Vi hade ofta en pysselsättning som man kunde välja själv hur engagerad man ville vara i och ägnade oss åt medan vi åt snacks, drack och snackade skit.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Skulle jag ordna något nu skulle jag ha turnering i något enkelt dataspel (typ gammel-Pac Man eller Super Mario). Vi har gott om stora skärmar. De som inte vill/kan spela kan vara publik eller betta.

Rätt gäng skulle också kunna uppskatta en genomgång av poker och en turnering.
 
Eg är det ett fysiskt rum man blir låtsasinlåst i och som man ska lösa uppgifter för att ta sig ur ifrån på (vanligen) 60 min. Uppgifterna är typ att du ser en gaffel och under en duk så ser du en lapp med fem siffror på. Då förstår du att du ska vrida på en kran samtidigt som du drar ut en bok i bokhyllan. Eller så ska du använda mattekunskaper. Eller så letar du efter nycklar man ska få in i ett lås osv. Man måste ha en Mkt speciell hjärna för att lyckas. Sen är alla escape room olika och av olika kvalité.

Nu har det dykt upp lådor man kan beställa hem. I en av lådorna finns det fler lådor, som ryska dockor. För att låsa upp lådorna behöver du lösa uppgifter som renderar en viss sifferkombination. I andra lådor gäller det att skriva in på en hemsida en kod och sen får du nya uppgifter. Det är lite olika lösningar.

I en närliggande stad har ett företag en stor fysisk låda de kommer ut med som fungerar på liknande sätt. Det är lite olika.

Nu är det poppis i en del skolor att göra egna såna här utmaningar som ett slags upphottat grupparbete. Olika kvalite på det också såklart.
Tack, då vet jag att jag absolut inte ska delta i något sådant.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 894
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 937
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
19 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp