Tips på praktisk och snygg förvaring för stängselprodukter

Kristall10

Trådstartare
Håller på att städa upp i stallet och skulle behöva tips på hur man förvarar eltråd/band och tillbehör på ett praktiskt och snyggt sätt. Försöker att linda upp det ordentligt men sedan ligger allt ändå i en enda stor härva. Och hittar en påse här och en påse där med isolatorer, handtag mm trots att jag tycker att jag lagt allt på ett bra ställe 🙈
Skyller på att det blir stökigt när min sambo är där och rotar 😉
Så ge mig era bästa tips, gärna med bilder!
 
Har ett fult gammalt skåp i maskinhallen där sånt bor.
Isolatorer i en hink, handtag och grindisolatorer i en annan.
Elband och -tråd försöker jag hålla upprullade, men nog finns det en del härvor däri också... Det bästa är att rulla upp dem noga på såna spolar de kommer på så trasslar det sig oftast inte.
 
Stapelbara märkta förvaringslådor (helst som kan öppnas framtill utan att stapla om), upplindade band mm om man inte har rullarna kvar tejpa med lätt avtagbar tejp på ett eller två ställen så det håller ihop i en cirkel och kan hängas på krok.
 
Håller på att städa upp i stallet och skulle behöva tips på hur man förvarar eltråd/band och tillbehör på ett praktiskt och snyggt sätt. Försöker att linda upp det ordentligt men sedan ligger allt ändå i en enda stor härva. Och hittar en påse här och en påse där med isolatorer, handtag mm trots att jag tycker att jag lagt allt på ett bra ställe 🙈
Skyller på att det blir stökigt när min sambo är där och rotar 😉
Så ge mig era bästa tips, gärna med bilder!
Har stora lådor i plast med allt sådant i, högt upp på hyllor i sadelkammaren.

Stängselstolpar (såna där smala i plast) har jag lagt på konsoller i ett vindskydd utanför stallet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp