Tips på redskapshängare i transport

Buck

Trådstartare
Har en hästtransport utan sadelkammare och vill kunna lastsäkra grep och sopkvast ordentligt.
De flesta vanliga hängare är ju som man bara klickar dit skaftet i eller bara hänger på, hade velat ha ngt som garanterar att grepen och kvasten inte ramlar ut även om släpet voltar eller om hästen lyckats växa en halvmeter och når fram att stå och slå på redskapen :).

Är aluminium i fronten och en lämplig balk att nita fast hängare i.

Har tidigare inte velat ha ngt sånt i fronten med tanke på säkerhets risken men är så pass långt fram att inte ens mina gamla stora storhästar nådde fram till hönät som hängde där. Har inget eget stall nu heller så blir att förvara redskapen i släpet för att inte bli av med dom.

Ngn som har tips på hängare?
 
Har en hästtransport utan sadelkammare och vill kunna lastsäkra grep och sopkvast ordentligt.
De flesta vanliga hängare är ju som man bara klickar dit skaftet i eller bara hänger på, hade velat ha ngt som garanterar att grepen och kvasten inte ramlar ut även om släpet voltar eller om hästen lyckats växa en halvmeter och når fram att stå och slå på redskapen :).

Är aluminium i fronten och en lämplig balk att nita fast hängare i.

Har tidigare inte velat ha ngt sånt i fronten med tanke på säkerhets risken men är så pass långt fram att inte ens mina gamla stora storhästar nådde fram till hönät som hängde där. Har inget eget stall nu heller så blir att förvara redskapen i släpet för att inte bli av med dom.

Ngn som har tips på hängare?

Skruva fast lagom långa spännband (sätt en bricka på skruven så att inte skruven går igenom bandet). Då kan du spänna fast redskapen så att de inte skramlar.
 
Mina redskap och hönät sitter med kapellstroppar. Fungerar toppen :-)

För grepen har jag bara monterat två knoppar och spänner upp stroppen emellan dem, över skaftet. Eftersom gummit verkligen inte rör sig mot skaftet så blir det både tyst och väl fastsatt.
 
Mina redskap och hönät sitter med kapellstroppar. Fungerar toppen :-)

För grepen har jag bara monterat två knoppar och spänner upp stroppen emellan dem, över skaftet. Eftersom gummit verkligen inte rör sig mot skaftet så blir det både tyst och väl fastsatt.
Har du eller kan du ta bild på detta :)? Verkar smart och smidigt.
 
Skruva fast lagom långa spännband (sätt en bricka på skruven så att inte skruven går igenom bandet). Då kan du spänna fast redskapen så att de inte skramlar.
Ngt sånt har jag inte ens tänkt på med det verkar ju väldigt enkelt att göra :).
 
Har du eller kan du ta bild på detta :)? Verkar smart och smidigt.
Jag vill också se! :) Överhuvudtaget lösningar på grejer man har i transporten. Ofta har man ju bara en häst, att ingen har gjort någon anordning till att ha prylar på andra sidan på ett säkert sätt.
 

Bifogade filer

  • 72A80C9C-53E0-4BFD-A2AE-3BA8C349875D.jpeg
    72A80C9C-53E0-4BFD-A2AE-3BA8C349875D.jpeg
    114 KB · Visningar: 136
Jag har dragit en spännband/packrem genom yttre bakbomfästet på motsatt sida och drar fast grep och kvast där. Sitter som svetsat, kommer ingenstans.
 

Liknande trådar

A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 922
Senast: qnockout07
·
Utrustning Jag blev med hästtransport härom dagen. Den har nya väggar och golv, en ny "balk" under. Men jag behöver lite hjälp, ni kan väl kika på...
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp