Tips på rejäla gummistövlar till man?

Fibusen

Trådstartare
Pojkvännen fyller snart år och jag tänkte köpa ett par nya gummistövlar i present till honom, dom gamla han har är 10+ år och har sprickor. Han vill ha ett par rejäla stövlar som går högt upp, ska vara lätta att gå i, och även lite fodrade, absolut inget sladdrigt skaft.

Han går timmar i skogen och fiskar mycket, ofta vid en tjärn där det är ganska blött, så neopren går bort, ska vara gummi i hela stöveln. Även mycket vinterfiske (därav fordringen) utövas.

Tips på en bra stövel?
 
LeChameau Vierzonord 🙌🏽
Inte den varmaste stöveln (då finns det även nord plus som är mer fodrad) men den i mitt tycke bästa stöveln på marknaden.
Jag använder mina i princip varje dag året om. Har precis köpt ett nytt par efter att ha nött ut mitt första par.

Stöveln är fortfarande i fullt bruksskick, men jag lyfter tydligen inte ordentligt på fötterna, så jag har slitit klacken sned 😬
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: sweep
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 799
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej, någon som kan hjälpa mig med tips på ridstövlar som passar mig med korta vader? Jag har ett par crw active stövlar som passar mig...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: Solponny
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp