Tips på saker att göra digital aw

Islandshästryttare

Trådstartare
Någon som har haft digital aw? Har ni några förslag på aktiviteter? Vi har via Skype. Har kört quiz med kahoot en hel del på fredagsfikor. Så något sånt blir det väl. Men har någon ytterligare förslag så är det uppskattat!
 
Någon som har haft digital aw? Har ni några förslag på aktiviteter? Vi har via Skype. Har kört quiz med kahoot en hel del på fredagsfikor. Så något sånt blir det väl. Men har någon ytterligare förslag så är det uppskattat!

Finns det budget?
Vi har en "remote social" pa onsdag da vi tydligen ska gora sylt - vi far ingredienser hemskickade och sedan kommer nagon att halla en "syltkurs" via zoom - blir intressant!
 
Beror lite på vilken grupp det är om det passar, men vi har kört "vem bor här" via Teams :D Alla fotar tre (eller vad man väljer) bilder hemma hos sig (kan begränsas till typ hemmarbetsplatsen om man vill) kan vara på detaljer eller hela rum osv. Den som håller i det samlar in och sätter ihop bilderna i en power point och så får alla gissa. Har varit väldigt uppskattat hos oss :)

Är man för många så går det ju kanske inte att man ska gissa på alla utan får välja några. Då blir det också svårare eftersom uteslutningsmetoden inte funkar :p
 
Beror lite på vilken grupp det är om det passar, men vi har kört "vem bor här" via Teams :D Alla fotar tre (eller vad man väljer) bilder hemma hos sig (kan begränsas till typ hemmarbetsplatsen om man vill) kan vara på detaljer eller hela rum osv. Den som håller i det samlar in och sätter ihop bilderna i en power point och så får alla gissa. Har varit väldigt uppskattat hos oss :)

Är man för många så går det ju kanske inte att man ska gissa på alla utan får välja några. Då blir det också svårare eftersom uteslutningsmetoden inte funkar :p
Vi har något liknande som återkommande fredagsquiz hos oss. Varje vecka skapar vi en PowerPoint på valfritt tema,tex "min favoritplats i hemmet", "min gata", "min middag", "jag samlar/har samlat på" eller "mitt spirit animal :D är några exempel. Alla lägger in varsin bild och sen på fredagen quizzar vi genom att gissa vem som lagt in vilken bild. Väldigt kul och uppskattat och vi har lärt känna varandra mycket bättre än innan Corona :)
 
Lite improlekar som kanske inte funkar hela kvällar eller i stora grupper, men som kan bli väldigt kul som mellanspel där man delar upp sig i mindre grupper.

- Ettordshistorier: Hitta på historier tillsammans genom att turas om att säga endast ett ord i taget. Funkar bäst i grupper om 3-4 personer. Kalle-gick-på-en-gata.-Han-var-mycket- ... När ni fastnar så ropar någon "Byt!", alla jublar och börjar om.

- Associationlekar. Associera snabbt och fritt på valfritt startord: grönt-träd-himmel-moln-vitt-snö. Enklast två och två. När man fått upp tempot kan man öka antalet personer.

- Anti-associationslek: samma lek som ovan fast orden får absolut inte ha någon koppling till varandra: staket-vindruva-tegelsten-myra. Kan funka bättre med tre-fyra deltagare då det är rätt krävande när man är ovan. "Misstag" firas alt. ignoreras.

- "Jag gillar det för att ...": Bestäm ett föremål i helgrupp, ex. bilar. Dela upp er i par (i egna rum). En person hittar på en helt ny funktion/nytt utseende som alla bilar borde ha, den andra svarar entusiastiskt "jag gillar bilar med sockervaddsmaskiner för att då kommer man aldrig få lågt blodsocker i trafiken!". Person två kommer på en ny feature till bilen och person ett ger en anledning till varför den funktionen också är briljant! Och så vidare. Efter fem minuter samlas alla igen och paren redovisar vilka fantastiska nya produkter de uppfunnit.

- Två personer turas om att räkna 1-2-3-1 etc i högt tempo. Efter ett tag byts ordet 2 mot en handklapp (1-klapp-3-1-klapp-3-1). Sen byts ordet 3 mot ett ropat "bu!". Misstag firas med ett jublande "Jaaa!" Och så börjar man om.

- Speglar: Skapa en turordning i hela gruppen. Nu ska varje person spegla en annan: härma personens varenda min, grimas och rörelse. Person 1 härmar person 2, person 2 härmar person 3 och så vidare till person X som härmar person 1.
 
Tack för många bra tips @FeatherCloud @Araminta @Breaktown . Vi har haft några av de här grejerna som veckotävlingar. Vi har tagit kort på dagen lunch, vår hemmaarbetsplats och vårt kylskåp och sen gjort quiz i Kahoot där man får gissa på vems bild det är. Väldigt kul! Vi har också Grej of the Friday där en person visar någon sak från sitt hem och berättar om det för oss. Det kör vi på fredagsfikorna.

Många roliga lekar @Araminta tack!
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 896
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: lindaf
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 865
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp