Tips på sele till stor hund

Sofie.S

Trådstartare
Är inte nöjd med hundens sele. Upplever att spännena sitter på skuldrorna. Har provat många olika selar men hittar inte rätt.

74EABB97-F905-4FCA-84EC-90E59C568DC9.jpeg
Önskemål:
Ska kunna kopplas i bog och på rygg
Ställbara remmar
Ska sitta still, så att den inte snurrar
Ska vara enkel att ta på och av

Har ni några tips? :)
 
Dog Copenhagen Air gillar jag. Men knäpper man fram dras selen helt klart bakåt om hunden drar. Känns ganska oundvikligt dock? Tycker det blir samma I Vgw också.
Har även en Metizo Future Walking som går att knäppa fram, vrider sig också.
 
Dog Copenhagen Air gillar jag. Men knäpper man fram dras selen helt klart bakåt om hunden drar. Känns ganska oundvikligt dock? Tycker det blir samma I Vgw också.
Har även en Metizo Future Walking som går att knäppa fram, vrider sig också.
Den jag har nu snurrar inte alls, den kan bli sned om hunden drar till men annars sitter den still. Har prövat flera som snurrar och så att jag måste rätta till den. Att ryggremmen hamnar på sniskan.
 
Dog Copenhagen Air gillar jag. Men knäpper man fram dras selen helt klart bakåt om hunden drar. Känns ganska oundvikligt dock? Tycker det blir samma I Vgw också.
Har även en Metizo Future Walking som går att knäppa fram, vrider sig också.
Tittade på de modellerna du tipsade om, det känns som att remmen under magen är för smal, att det är därför de får möjlighet att snurra?
038F1C4E-4A95-4684-993A-FEBB77E1EE6C.jpeg

Den här har en mycket bredare rem och som ger intrycket att den skulle vara med stabil.
 
Tittade på de modellerna du tipsade om, det känns som att remmen under magen är för smal, att det är därför de får möjlighet att snurra?
Visa bifogad fil 48031
Den här har en mycket bredare rem och som ger intrycket att den skulle vara med stabil.

Snurrar vet jag inte, men dras åt sidan då. Jag upplever att min Vgw rör sig, precis som min Dog Copenhagen - men att Vgw rör sig lite mindre.
Tror dock att PRO kan vara lite mer stabil, än Air, precis som att du är inne på. På min hund passar PRO inte så bra dock. Du kan ju alltid beställa hem båda och testa, och skicka tillbaka den som inte funkar (eller båda).
 
Jag gjorde nyss en likadan tråd som dig och fick tips om Zero dc shorter. Satt som en smäck! Så båda mina fick varsin 😅
Har testat massor av selar på min 40-kilo schäfer/rottweiler-blandis men ingen har passat riktigt klockrent. Tills nu 🙌
20200327_145000.jpg

Tyvärr inget fäste för koppel fram.
Vill du ha det så skulle jag kika på en Trixie premium vadderad y-sele. Tyvärr inte min hund på bilden men en fin modell ändå 💁‍♀️
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp