Tips på skrivarkurser som man betalar för?

bettysmatte

Trådstartare
Jag har ju - som kanske bekant - sökt till skrivarkurser på högskola och folkhögskola. På sommarkurserna är jag reserv, och inför hösten vet jag inget ännu. MEN om jag inte kommer in någonstans så funderar jag på andra vägar. Är det någon som har köpt en kurs/workshop inom skrivande? När jag googlade hittade till exempel ett företag som lät bra. De erbjuder ett antal olika distanskurser på olika nivåer och av olika längd och omfattning, med coaching osv. Priserna kändes överkomliga. Är det någon som här som har gått något sådant, och har några tips? Funkade det som ni hade hoppats på?
 
Om du brukar vara på FB finns det mycket skrivar-/författargrupper där man kan få mycket tips. Författare på Facebook tex har flera tusen medlemmar och kurser diskuteras ofta. Jag är med i gruppen så om du behöver en inbjudan skicka ett pm med ditt namn så att vi kan hitta varandra på FB.
 
Jag har ju - som kanske bekant - sökt till skrivarkurser på högskola och folkhögskola. På sommarkurserna är jag reserv, och inför hösten vet jag inget ännu. MEN om jag inte kommer in någonstans så funderar jag på andra vägar. Är det någon som har köpt en kurs/workshop inom skrivande? När jag googlade hittade till exempel ett företag som lät bra. De erbjuder ett antal olika distanskurser på olika nivåer och av olika längd och omfattning, med coaching osv. Priserna kändes överkomliga. Är det någon som här som har gått något sådant, och har några tips? Funkade det som ni hade hoppats på?

Vet att Flora Wikström och hennes vän brukar anordna och att de ska göra digitala nu också :)
 
@bettysmatte kolla in Skrivarakademin på Folkuniversitetet. De har heltidsutbildning på distans som är studiemedelsberättigad och även enskild handledning om man inte vill plugga heltid. Tror dock att den enskilda handledningen är något man får betala för själv.
 
@bettysmatte kolla in Skrivarakademin på Folkuniversitetet. De har heltidsutbildning på distans som är studiemedelsberättigad och även enskild handledning om man inte vill plugga heltid. Tror dock att den enskilda handledningen är något man får betala för själv.
Vilka kurser ser du? Om jag söker på Skrivarakademin på Folkuniversitetet får jag bara upp 8 olika kortare kurser. Alla kostar, och vissa rätt mycket.
 
@bettysmatte kolla in Skrivarakademin på Folkuniversitetet. De har heltidsutbildning på distans som är studiemedelsberättigad och även enskild handledning om man inte vill plugga heltid. Tror dock att den enskilda handledningen är något man får betala för själv.
Nu hittade jag utbildningen när jag googlade på Skrivarakademin. Nä, några 56 000 kr har jag tyvärr inte att lägga på en skrivarkurs..... :( Det måste nog antingen vara något kortare, alternativt om jag blir antagen till någon längre kostnadsfri kurs på högskola/universitet eller folkhögskola.
 
Nu hittade jag utbildningen när jag googlade på Skrivarakademin. Nä, några 56 000 kr har jag tyvärr inte att lägga på en skrivarkurs..... :( Det måste nog antingen vara något kortare, alternativt om jag blir antagen till någon längre kostnadsfri kurs på högskola/universitet eller folkhögskola.

Jaha okej jag hade inte sett några priser, vet bara att jag fick tips om den när jag själv letade skrivarkurs. Jag hade inte heller lagt så mycket pengar på en skrivarkurs.
 
Jippie :) ! Jag har hittat en liten kurs att börja med - genom Studieförbundet Vuxenskolan :) ! 10 gånger för 995 kr. Man får feedback på skrivövningar av kursledaren (författare) samt jobbar i sin egen takt. ÄNTLIGEN en chans att komma igång :up: !

Kul hoppas det blir en bra kurs! Vet inte om du har kollat in folkhögskolornas sommarkurser annars är det ett tips, brukar vara veckovis i olika ämnen och man bor och äter på skolan. En rätt mysig sommarvecka brukar det vara, dock vet jag inte hur det ser ut i år med Corona. Jag har varit på folkhögskola på sommarkurser flera gånger, bl.a. gått dans och teater. Jag har verkligen också gillat att ägna mig åt ett intresse en sommarvecka när jag är ledig och inte haft något annat att tänka på.

https://www.folkhogskola.nu/sok-kurser/estetiska-kurser/skriva/?type=deltid
 
Kul hoppas det blir en bra kurs! Vet inte om du har kollat in folkhögskolornas sommarkurser annars är det ett tips, brukar vara veckovis i olika ämnen och man bor och äter på skolan. En rätt mysig sommarvecka brukar det vara, dock vet jag inte hur det ser ut i år med Corona. Jag har varit på folkhögskola på sommarkurser flera gånger, bl.a. gått dans och teater. Jag har verkligen också gillat att ägna mig åt ett intresse en sommarvecka när jag är ledig och inte haft något annat att tänka på.

https://www.folkhogskola.nu/sok-kurser/estetiska-kurser/skriva/?type=deltid
Nja, det där med att bo på internat är nog inte riktigt min grej...... ;) Jag är nog mer den introverte sitta-hemma-på-egen-kammare-typen när det gäller studier...... :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
Svar
18
· Visningar
555
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp