Tips på SMALA och LÅNGA ridbyxor!

Alva999

Trådstartare
Hej!
Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och i alla mina ridbyxor har jag hööks storlek 150, jag är 175 cm lång så dom har blivit så korta så att skoningen inte ens går över knäna.
Ska nu köpa ett par nya, ett par riktigt bra och som kan passa mig, dom ska sitta riktigt tajt och inte vara för korta. Vilka tror ni kan passa mig?

Vad har ni för erfarenheter av Kingslands/Pikuer/Spooks ridbyxor? Beställde ett par Spooks i storlek XS i den nya helskodda modellen Ricarda men dom var för stora men tror att XXS skulle kunna passa, men någon som vet hur mycket kortare dom kommer att bli? (XS passade perfekt i längen)

Letar alltså efter ett par ridbyxor som kan passa mig med 24/32 i jeansstorlek och är 175 cm lång. Dom ska vara snygga och med bra kvalité, helst i marinblått eller svart och inga flärpar som ständer dom nertill för då blir det så knöligt med ridstrumpan ovanpå osv.
Kan någon snälla hjälpa mig? :)
Tacksam för alla tips jag kan få! :)
 
Sv: Tips på SMALA och LÅNGA ridbyxor!

Jag är 183 cm och smal och har långa ben.
Pikeur i strl 36 eller 38 med extra långa ben passar mig nästan perfekt. Hade önskat att dom kunde vara liiiiite längre men dom är överlägset bäst av dom jag tidigare provat.
Mycket bra kvalité också så jag tycker att dom är värda sitt pris!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har någon erfarenhet av Jacson ridväst? Har varit runt och provat flera men ingen som passar då jag är så lång (180 cm) och de...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Humlan81
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 547
Senast: Zoya
·
Utrustning Hej! Jag behöver hjälp med att få tips på snygga ridbyxor! Kruxet är att ofta köper junior ridbyxor i storlek 160-176 för att jag är...
Svar
5
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp