Tips på smartwatch

Sofie.S

Trådstartare
Tänkte att jag skulle investera i en smartwatch men insåg att det fanns en hel uppsjö av modeller. Tar gärna emot tips! :D

Vill kunna:
Svara om någon ringer
Få notiser om sms och liknande
Ska fungera med iPhone
Mäta sömn, puls och steg
Gärna okej batteritid

Max 5000kr
 
Jag är väldigt nöjd med min Fitbit Versa 3. Hade tidigare en Samsung Watch active 2. Min var tyvärr ett måndagsex så jag hade massa problem med GPSen i den. Men oavsett det så gillar jag Versan mer. Lång batteritid, enkel att manövrera och har allt jag behöver :).
 
Jag har Garmin Vivoactive 3 ihop med iPhone 7, mäter sömn, puls, steg, får notiser/sms i klockan och kan svara om det ringer i den, dock tror jag inte det går att prata i själva klockan. Har svarat en gång i den men då är ljudet i telefonen.
helt okej batteritid.

Helt okej pris, köpte Vivoactive 3 för Vivoactive 4 fanns inga snygga modeller, samt prismässigt var 3 billigare och det skiljde inte så mycket på dom.
 
Tänkte att jag skulle investera i en smartwatch men insåg att det fanns en hel uppsjö av modeller. Tar gärna emot tips! :D

Vill kunna:
Svara om någon ringer
Få notiser om sms och liknande
Ska fungera med iPhone
Mäta sömn, puls och steg
Gärna okej batteritid

Max 5000kr
Apple Watch helt klart om du har en iPhone
 
AW. Absolut. Tvekade också pga batteritiden men den är faktiskt jättebra. Jag talar i den, pratar in sms, snabbsvarar förinställda svar, har emojis osv. Om jag trillar av hästen ringer den 112 och tre kontakter (den funktionen har Garmin också). När jag löptränar kan jag strömma musik utan att ha med mobilen (om man har ett tillägg i abonnemanget och använder musik, inte Spotify). Sedan finns en massa appar som gör allt möjligt. Mkt smidigare är Garmin och mer smart Men om man är träningsnörd är det Garmin som gäller. Den är bättre för träningsstatistik om man är riktigt nördig. Men AW är rätt okej på det också. Jag är jättenöjd!!
 
Har Garmin Vivoactive 4s och iPhone 12 mini. Gillar Garmin.

Kan se vem som ringer och svara eller neka (men inte prata). Ser/får samma notiser som i mobilen.

Har stöd för Spotify och en till musiktjänst jag inte minns namnet på.

GPS osv.

Bra batteritid, laddar rätt snabbt.

Inte orimligt stor eller ful.
 
Jag är nöjd med min Garmin Vìvoactive 3, men eftersom jag kör Android-telefon så har jag ingen erfarenhet av Apple Watch, och igen annan åsikt än att jag inte alls gillar fyrkantiga klockor.
Va därför ja valde bort Apple Watchen också, sen tycker jag den är mycket dyrare än de andra klockorna. Känns mer som man betalar för märket än för funktionaliteten, så den gick bort för mig.
 
Jag gillar min apple watch hogt och rent ... men blir lite sur ibland nar den tjatar att jag ska andas.:cautious:
Jag laddar den 15-30 minuter morgon och kvall nar jag sitter vid mitt skrivbord i alla fall. Den ar guld vard nar det galler att se vem som ringer/textar nar jag inte kan ha telefonen framme i Skolbussen. Jag anvander klockan till allmant det mesta jag kan gora med telefonen.:D
Nu gillar jag verkligen hur synkade alla apple produkter ar ... inklusive min klocka. Jag kan spela min musik eller bok pa klockan, eller telefonen, eller ipaden, eller ... Det gor livet sa himla enkelt nar jag bara behover tala om en gang hur jag vill ha grejor och sedan, "by magic" sa bara fattar andra grejor ocksa vad jag vill. :p
 
Säger också Apple Watch. Hade Fitbit innan och den strulade rätt ofta. Mätte pulsen ganska dåligt och hade med jämna mellanrum svårt att synka. Jag var också tveksam till batteritiden på AW, men bestämde mig för att köpa en ändå. Och det är inga problem alls. Jag har stängt av funktioner jag inte vill/behöver använda (som tex ”tvätta händer”, ”andas” och vissa appars notiser och så har jag den ofta i teaterläget) och min håller i två dygn. Ibland småladdar jag och ibland blir det 1,5 h (ungefär) laddning varannan dag när den börjar bli tom. Den laddar snabbt. Den har bra GPS, bra pulsmätning och allt bara funkar. Kort sagt: älskar den! (Det enda är att Fitbiten hade bättre sömntracking, men det kan jag leva med. :p)
 
Senast ändrad:
Jag har en Fitbit charge 4. Den kan inte användas för att svara i eller prata i telefon. Men man kan få in och läsa meddelanden man precis fått i den (jag har ställt så när jag jag får ett messenger-meddelande så vibrerar min fitbit och jag kan läsa meddelandet på klockans skärm.Man kan också svara med korta förprogrammerade svar (korta meningar eller emojis). Den har sömntracking, automatisk tracking av träning och GPS tracking vid olika träningsformer. Den har en stegräknare. Jag laddar den en gång i veckan så den har mycket bra batteritid! Kostar ca 1500 kr. Jag har den till Android men jag gissar att den funkar även till iPhone.

Men det är väl egentligen ingen smartwatch utan ett träningsarmband eftersom den inte kan ringa eller ta emot samtal. Den berättar däremot för mig när det ringer genom att vibrera och sen står det på skärmen vem som ringer. Men för att prata måste jag använda telefonen.
 
Till en IPhone absolut en Apple Watch. Allt fungerar så mycket bättre ihop då. Skulle vara om man är mycket för siffror och vissa teknikmöjligheter inom tidtagning och så då är det nog Garmin som gäller. Sen är Apple Watch i sig en bra smartwatch. Mycket nöjd men min. Har man sen andra tillbehör som till exempel airpods så funkar allt så bra ihop utav sig själv (klockan och lurarna).
 
Tänkte att jag skulle investera i en smartwatch men insåg att det fanns en hel uppsjö av modeller. Tar gärna emot tips! :D

Vill kunna:
Svara om någon ringer
Få notiser om sms och liknande
Ska fungera med iPhone
Mäta sömn, puls och steg
Gärna okej batteritid

Max 5000kr
Apple Watch helt klart. Har en SE och den är så jäkla bra. Va inte kompis med den i början men nu har jag den varje dag. Suveränt att kunna svara och prata i klockan, har nästan aldrig med mej telefonen längre utan svarar i regel i klockan och sammankopplar med "in ear" lurar. Kör Spotify ifrån klockan också. Tror inte det gick på äldre modeller men med nyare går det.
Batteriet laddar supersnabbt.
 
Jag är toppennöjd med min Apple Watch. Den funkar prickfritt med min iPhone. Den mäter puls och rörelse mm tillräckligt bra för mina behov. Jag är ointresserad av sleeptracking så jag laddar varje natt. Det enda som är jobbigt är att jag behöver ha med laddaren när jag reser bort. Det funkar inte med en vanlig iPhoneladddare.
 
Ni som har Vivoactive, har den dessa funktioner?

- Att man själv kan ställa in intervaller under löppass. Alltså ställa in den på tex 1 minut arbete 10 sek vila och att den piper/vibrerar vid varje byte?
- Att den har egen gps (dvs man behöver inte synka med telefonen)

Fick ta över en begagnad Vivomove som jag verkligen gillar men saknar dessa funktioner och funderar på att uppgradera. Ock skulle gärna byta till en annan Garmin :)
 
Ni som har Vivoactive, har den dessa funktioner?

- Att man själv kan ställa in intervaller under löppass. Alltså ställa in den på tex 1 minut arbete 10 sek vila och att den piper/vibrerar vid varje byte?
- Att den har egen gps (dvs man behöver inte synka med telefonen)

Fick ta över en begagnad Vivomove som jag verkligen gillar men saknar dessa funktioner och funderar på att uppgradera. Ock skulle gärna byta till en annan Garmin :)
Båda funktionerna finns i vivoactive.
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
4
· Visningar
196
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 559
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 855
Senast: Halona
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp