Tips på SPA

ia_

Trådstartare
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?
 
Jag fick ett presentkort till Varberg så där var vi helgen efter nyår. Väldigt vackert och ligger precis vid havet, dock var vädret så dåligt, det stormade ju då, att vi aldrig gick dit ned. Själva stället är supermysigt men det kostar....sen har jag ingen mer erfarenhet av SPA men att ta en drink i baren gjorde ju nästan att man fick prishicka...
 
Arken i Göteborg är väldigt trevligt och bra! Det ser lite trist ut med tanke på läget i industriområdet, men väl inne så är det typ som en annan värld och det är lätt att glömma bort läget när en ligger i utepoolen och kikar på havet.

Det har iaf varit samma ägare på Arken och Asia spa i Varberg så dessa är väldigt lika varandra. Dock tycker jag nog arken är bättre - ifall du skulle välja mellan dessa :)

Angående kurorten i Varberg så är det absolut fint läge. Diock tycker jag att det är rätt gammalt och slutet i jämförelse, samt att de pga läge och anor tar ut lite mer pengar än vad det är värt. Men det är som sagt min upplevelse.

Sen finns ju ex Falkenbergs strandbad som kanske är trevligt. Jag har ingen egen erfarenhet men har iaf inte hört något negativt om det :)

Och skulle ni kunna tänka er att åka lite längre norr ut så ska det vara väldigt bra på Marstrands Havshotell.

Men hur som, utifrån mina erfarenheter så rekommenderar jag Arken :)
 
Jag har varit på Art Garden (Arken) och tyckte det var jättebra! Ångsalt-bastun var härlig och den varma utepoolen helt underbar! Och koppar-karen med varma stenar!

Har även varit på Säröhus, väldigt mysigt och fint hotell med mycket bra mat, men själva spa-avdelningen är ju inte så stor och de erbjuder inga behandlingar (finns helt fantastiska massage-stolar dock!). Det är ett trevligt ställe att tillbringa en helg på, men om det är själva spa-upplevelsen som är det viktigaste så skulle jag välja ett annat ställe.
 
  • Gilla
Reactions: ia_
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?

Jag har inte varit på några av de du nämner, men däremot på Strandbaden i Falkenberg och Särö Hus. Tycker båda har varit väldigt trevliga och haft sjukt god mat!

Som någon nämnde är det ju mest egenbehandling på Särö, finns krämer och lite badkar man kan hälla i olika oljor i och en pool typ, men det passar mig ganska bra.
I Falkenberg köpte vi en sparitual som jag tycker var väldigt bra, man fick gå runt till olika stationer och göra olika behandlingar, också det utan personal. Däremot var det väldigt litet om man inte köper till ritualen, så hade inte åkt dit annars.
 
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?
Leninbadet i Varberg är en favorit. Jag älskar attsitta och läsa i deras fotbad.
Vill man lyxa till det mer så är Asia spa i Varberg fantastiskt.
 
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?

St Jörgens... underbart stort och varierat SPA, dessutom med rawfood-lunch inne på spaområdet och flera träningspass att hoppa på för den som är intresserad. De brukar ha olika olika weekenderbjudanden.
 
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?
Har varit ett antal gånger på Ystad saltsjöbad då det ligger "runt knuten". Det kostar ju en del, men det är väldigt mysigt och lyxigt! The creek experience är helt klart att rekommendera:up: Vi somnade gott efter det, innan middagen till och med:o Maten är också god, är inte jätteförtjust i "fancy food" men denna är ändå bättre än andra liknande. Frukosten och brunchen:love::love:
 
Har varit på Hotel Tylösand och Ystad saltsjöbad. Gillade båda, men har varit fler gånger på YSB pga att jag har närmre dit. Fick en köttbit där senast som var det godaste jag någonsin ätit typ, det bara smälte i munnen. Och frukosten är verkligen :love:
 
Visserligen inte i nämnda område, men säger bara FARRIS BAD i Larvik :love::love::love:

Superbra priser om man kan åka söndag-måndag. Fantastiskt läge, bra mat och underbar service!

Liten varning dock om man är pryd av sig, vissa helger/dagar är det naket som gäller, och även andra tider är naket tillåtet:o
 
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?

Rekommenderar art garden spa tycker det är helt underbart av de spa jag provat. Slår st Jörgens alla gånger enligt mig både vad gäller mat och själva spadelen.
 
Art garden (Arken) är utmärkt! Verkligen jättefint och stort spa! Plus för grymt bra personal!

Falkenbergs strandbad har jag också bara bra saker att säga om! :)
 
Önskar tips på SPA i södra Sverige (Göteborg och söderut)

Har tittat på:

ART Garden SPA i Göteborg
Varbergs kur Hotell
Hotell Skansen i Båstad
Ystad Saltsjöbad

Någon som har erfarenhet av dessa?

Andra tips?

Av spana i Varberg så är Asia överlägset bäst och mest att göra. Hotellet är jättefint och maten på kvällen och frukosten är jättegod. Frukostbuffén är nog den bästa jag har ätit någonsin när jag tänker efter.
 
Fler tips, i sydost

Stufvenäs i halltorp mellnan Kalmar och Karlskrona (där har jag varit, det var trevligt)
Kosta, tror det är glashotellet som har det
Ronneby brunn
Skansen i Färjestaden (Öland)
 
Jag var i Varberg ganska nyss. Bra spa-del. Lagom stort, lugnt och skönt. Vi fick ett stort rum med havsutsikt. Frukosten var bra. Middagen var OK. Men då har jag mycket högt ställda krav på mat =superkräsen.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 941
Senast: ameo
·
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 975
Senast: golit
·
Tjatter Behöver tips från er som bor i och runt Malmö. Min syster bor i Malmö, jag själv uppe i Västerbotten. Har varit i Malmö några gånger...
Svar
18
· Visningar
696
Senast: VLMF
·
Tjatter Jag har ju bott rätt mycket på hotell tack vare syster yster. Många som jag träffar vet inte om att på de allra flesta hotell kan man be...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 721
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp