Tips på spa!

tigerflicka

Trådstartare
I höst ska jag åka på spa ihop med mamma, syster och svägerska. Vi tänker att vi ska hålla oss nånstans i närheten av Linköping, Stockholm eller Västerås.

Vad har ni för spa-anläggningar ni rekommenderar i dessa krokar?
 
Tranås Badhotell är bra och har riktigt god mat och fina rum i gammal stil.
Himmelsby Gårdshotell är också härligt, de har nyligen byggt ut sin badavdelning och har många olika pooler och badutrymmen och dessutom ett ”fiskspa”. Ingen kanonutsikt vid utepoolen men mysigt.
Vi hade rum i ett gårdshus, så har inte sett rummen inne.
Dessvärre var förrätten och huvudrätten på middagen så himla ynksmå att man trodde de skämtade. Svingott, men alldeles för lite. Desserten däremot var superstor, men så mäktig att man dog efter halva.
Högsby spa var också jättemysigt, fina rum i små annex och en avskild och uppvärmd utepool med jättefin utsikt. Lite mindre poolområde än Himmelsby men helt ok. Ordentliga portioner men inte lika finessrikt som Himmelsby, typ som glad hemmakock men inte Sveriges Mästerkockmaterial. Nu har de iofs nyligen rekryterat en superbra kökschef som jag vet är toppen, så det är inte samma som när vi var där. 😊
 
Steam-hotell i Västerås? Jag tyckte de hade en mysig spa-avdelning och hotellet är fint och mysigt. De har iaf tidigare haft trevliga paketpriser med spa, rum och middag
 
Jag håller med @trazel och @starcraft Både Sätra Brunn och Steam är trevliga men skiljer sig mycket åt i stilen. Sätra Brunn är en klassisk brunnsort, gammeldags stil även om det är fräscht. Steam är ett modernt spa, stål och betong som ändå blir mysigt. Så frågan är kanske vad ni är ute efter? :) jag gillar som sagt båda ställena.
 

Liknande trådar

Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 196
Senast: Tofs
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 866
Senast: ameo
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 169
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp