Tips på spel

sthu

Trådstartare
Jag tänkte köpa ett spel till mina syskonbarn. Men vad sjutton köper man?
De är 2, 5, och 8 år. Den yngste behöver inte bli inblandad, han får leka med annat. Men vad kan vara uppskattat av de andra två?
Tänkte på Råttfällan, det borde väl vara ganska lagom? Jag tänker att det är enkelt och uppskattas av de flesta åldrar (för mor och far lär bli inblandade i leken).

Tar gärna emot tips!
 
Råttfälla är kul, men jag tänkte på den försvunna diamanten.
Enkla regler, lagom spännande och tar lagom lång tid.

* Jenny *
 
Dottern fick Vampyrjakten av min familj i julklapp och Spökjägarna av oss. Hon hade fyllt 5 år drygt en månad innan jul och vi spelar dem regelbundet och även vi föräldrar tycker att de är roliga. Spökjägarna är lite mer avancerat än Vampyrjakten och där kan hon ibland "glömma bort" syftet med spelet och fokusera på annat.
 
Skipbo! Funkar från 5-100 typ. Jättebra spel för just femåringar. De lär sig massor samtidigt som det är roligt
 
Tusen tack för alla tips! Det blir nog skipbo tror jag, det är enkelt att ta med sig och väldigt roligt (så kan jag vara med och spela också :D )
 
Vår femåring älskar fia med knuff! Funkar också bra för vår 9-åring, det är bara lite olika nivå på taktiken 😉
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 940
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp