tips på strö

Sv: tips på strö

Hon har provat permanentbädd, men fick ta bort den efter ett par månader eftersom allt var genomblött. Jättedjup/tjock bädd går inte att ha beroende på takhöjden. (men det beror förstås på hur djup den är) Hur djup/tjock menar du att en djupströbädd ska vara?
Den ska vara minst 50 cm helt 80 cm för att vara riktigt bra och funkar ju inte om ni inte har takhöjden.

Vi har vissa bäddar (i lösdrifterna) som är gjorda för att vara 80 cm eller mer och där är alltid torrt oavsett vad vi använt för strömaterial att göra bädden med.
 
Sv: tips på strö

Vad tror du om att prova att servera höet i en balja eller avskuren plasttunna? På så sätt kanske mer av vattnet blir kvar i själva baljan/tunnan och det kan även bli "tacksammare" om man vill prova att vattna höet.

Hrm... Smart. Det lät som en riktigt bra idé. Detta ska jag ringa henne om direkt. :laugh:
 
Sv: tips på strö

Den ska vara minst 50 cm helt 80 cm för att vara riktigt bra och funkar ju inte om ni inte har takhöjden.

Vi har vissa bäddar (i lösdrifterna) som är gjorda för att vara 80 cm eller mer och där är alltid torrt oavsett vad vi använt för strömaterial att göra bädden med.

Ja några 50 cm bäddar har vi inte takhöjd till. (till B-ponnyn då iofs;))
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Fazeem
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 707
Senast: Lingon
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 339
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp