Tips på superstoppande mat!

doglover

Trådstartare
Sonen på 2½ år ska in till vårdcentralen i morgon för att träffa en läkare angående hans mage. Den är extremt, otroligt lös och han verkar ha lite ont i magen med. Dom hade ingen tid idag, utan vi blev inbokade imorgon kl 9.:)

Nu skulle jag vilja ha lite tips på vanlig, naturlig mat som är garanterat stoppande.
Blåbär, äpple, lite omogen banan och morötter är det va?

Loke är lite petig vad gäller frukt och grönt, finns det något sätt utan att tvinga honom tror ni?

Sv: Tips på superstoppande mat!

Har han varit lös i magen länge? Är ni helt säkra på att han är lös i magen och inte förstoppad? För då kan det se ut som om de är lösa eftersom det kommer lite löst men det är sånt som har tagit sig förbi stoppet... Därför kanske det är bra att avvakta läkar besöket innan ni tar till några åtgärder...

Blodpudding har jag för mig är "stoppande".
Men hör vad läkaren säger imorgon.

Kokade morötter
Minska på fullkorn
Majsvälling
blodpudding

Alla färska grönsaker är drivande. Blåbär kan ibland ha drivande effekt.

Har han varit så länge? Det kan ju vara något han äter som han inte tål. Tycker bara en läkare kan ge dig råd om en sådan här sak. Antar att det inte är en liten magsjukesläng du beskriver eftersom du har lagt en tråd om problemet?

Lycka till med magen :)

Hejsan. Hade glömt av denna tråd. Läkaren tror att han är lite känslig mot mjölk, så de föreslog mjölkfri mat. Han står på väntelistan för att kolla upp det.:)
Hans mage är mycket bättre sedan vi började med mjölkfritt. Avsevärt bättre faktiskt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som... 2
Svar
24
· Visningar
2 733
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 379
Senast: Tilly_85
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 289
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag är less på livet just nu, men vill inte ge upp än. Det jag vill göra är att försöka komma i form. Jag var i kontakt med vården, men... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
13 081
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka