Tips på täcke

Silver Girl

Trådstartare
Mitt varma duntäcke sjunger på sista versen. Hunden gjorde ett litet hål som valp och det är inte längre litet...

Funderar på att köpa något annat material och undrar om någon har ett bra tips. Tittat på ull eller silke men tycker det är svårt at veta vad som är bra, priserna verkar variera stort.
Tar gärna emot erfarenheter och råd vad man ska tänka på avseende tjocklek och kvalitet.
 
Mitt varma duntäcke sjunger på sista versen. Hunden gjorde ett litet hål som valp och det är inte längre litet...

Funderar på att köpa något annat material och undrar om någon har ett bra tips. Tittat på ull eller silke men tycker det är svårt at veta vad som är bra, priserna verkar variera stort.
Tar gärna emot erfarenheter och råd vad man ska tänka på avseende tjocklek och kvalitet.
Jag har haft ett silkevaddtäcke i ca 10 år och är mycket nöjd. Dock har jag köpt det i Kina, så jag har inte koll på utbud och priser här.
 
Jag använder tyngdtäcke sen några år tillbaka och nu kan jag inte vara utan...även om det inte var exakt vad du efterfrågade så är det ett tips :)
 
Jag använder tyngdtäcke sen några år tillbaka och nu kan jag inte vara utan...även om det inte var exakt vad du efterfrågade så är det ett tips :)
Tror inte det passar mig. Vill lätt kunna sparka av mig en stund om det blir för varmt, t ex när hunden ligger nära. Men tack ändå.
 
Något som jag har upptäckt är att filtar ovanpå ett tunnare(eller nåja, vanligt) täcke är bra mycket flexiblare än ett tjockare. Bara å plocka bort eller lägga till om det blir för kallt... å lika gott blire...
 
Jag köpte ett nytt täcke nyligen. Jag ville ha ett fluffigt(!) täcke men samtidigt inte för varmt då jag är ganska varm av mig. Gick till Hemtex och tittade på täcken med hög bärighet men inte för hög vikt (tror jag att det var), och så spelar procenten dun och sånt in också. Slutade med att jag tog ett svalt täcke som hade högsta bärigheten av de svala. Tänkte att om det var för kallt så kunde jag ta med den till sommarstugan.
Men näpp, känns i princip nästan samma som förra täcket och lika varmt som det. Helt okej.

Plus så har katten börjat ligga i samma säng sen jag bytt täcke... sammanträffande eller inte kan man undra :cautious::p
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp! Vi behöver nya täcken till en ekonomisk prislapp. Jag är helt lost vad det gäller sådant och det var larvigt många år sedan jag...
Svar
17
· Visningar
868
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 666
Senast: anna_panna
·
IT & mobiler Jahopp, har kommit in på min utbildning och ska alltså spendera de närmsta två åren med att vara student :nailbiting: (YES!) Ska plugga...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Senast: Lightzone
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 074
Senast: Harmomini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp