Tips på tv-serier!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på tv-serier. Jag har avverkat bland annat Orange is the new black, the bold type, good girls, vampire diaries, outlanders, Gilmore girls, the mentalist och många fler. Men då vet ni ungefär vad jag gillar. Så bring it on med tips!
 
Castle (finns på Disney+ och Viaplay) samma genre som The Mentalist

Sex education (Netflix)

Scandal (Disney+, kan finnas nån annan också)

Hart of Dixie (samma genre som Gilmore Girls, vet inte om den finns på nån streamingtjänst)

Bones (om du inte redan sett den)

Vilken streamingtjänst har du?
 
Castle (finns på Disney+ och Viaplay) samma genre som The Mentalist

Sex education (Netflix)

Scandal (Disney+, kan finnas nån annan också)

Hart of Dixie (samma genre som Gilmore Girls, vet inte om den finns på nån streamingtjänst)

Bones (om du inte redan sett den)

Vilken streamingtjänst har du?

Jag har tillgång till de flesta streamingtjänster. Bones 😍 Den får jag ta en titt på! Castler har jag inte sett. Hart of Dixie har jag sett och den gillade jag.
 
Downtown Abbey finns på Netflix nu, gillar man skruvade komedier rekommendera jag The Good place.
Jag gillar även NCIS och NCIS LA. Är inte riktigt säker på var de finns idag, kan vara Disney plus.
Sherlock är en annan favorit och de första säsongerna av Elementry. På deckartemat är Mord i paradiset bra.
Läkarserier kanske känns för nära? Annars är The Good doctor bra.
 
Downtown Abbey finns på Netflix nu, gillar man skruvade komedier rekommendera jag The Good place.
Jag gillar även NCIS och NCIS LA. Är inte riktigt säker på var de finns idag, kan vara Disney plus.
Sherlock är en annan favorit och de första säsongerna av Elementry. På deckartemat är Mord i paradiset bra.
Läkarserier kanske känns för nära? Annars är The Good doctor bra.
Åh många bra tips. Jag älskade The Good Place 😂 Läkarserier går bra. Enligt min läkare är jag heroisk lugn och sällsynt patient som tar diagnosen lugnt. Sherlock är garanterat något för mig.
 
Jag har tillgång till de flesta streamingtjänster. Bones 😍 Den får jag ta en titt på! Castler har jag inte sett. Hart of Dixie har jag sett och den gillade jag.

Både Bones och Castle är jättebra och har rätt många säsonger! De är i samma genre som The Mentalist.

iZombie finns på Netflix och handlar om en ung läkare som råkar bli en zombie. Så hon tar jobb på rättsmedicin som obducent (för enkel tillgång på hjärnor) och hjälper en polis att lösa brott. Rolig och spännande!

Lucifer (Netflix). Djärvulen har tröttnat på helvetet och åkt till Los Angeles där han har skaffat en nattklubb och sen börjar han hjälpa en polis lösa brott. Den är riktigt bra!

The Umbrella Academy. Lite annorlunda. Svår att förklara utan att berätta för mycket. Superkrafter osv. Rolig, skruvad och spännande. (Netflix)

Timeless (Netflix & Viaplay). Det kan vara så att Viaplay har slutet på serien. Det var så innan och jag har inte Viaplay längre så jag kan inte kolla. Den är iaf riktigt bra! Några skurkar har stulit en tidsmaskin och en historiker, en soldat och en datanisse skickas iväg i prototypen till tidsmaskinen för att hindra skurkarna från att ändra historien.

Stranger Things (Netflix) Scifi-serie som är sjukt bra!!
 
Både Bones och Castle är jättebra och har rätt många säsonger! De är i samma genre som The Mentalist.

iZombie finns på Netflix och handlar om en ung läkare som råkar bli en zombie. Så hon tar jobb på rättsmedicin som obducent (för enkel tillgång på hjärnor) och hjälper en polis att lösa brott. Rolig och spännande!

Lucifer (Netflix). Djärvulen har tröttnat på helvetet och åkt till Los Angeles där han har skaffat en nattklubb och sen börjar han hjälpa en polis lösa brott. Den är riktigt bra!

The Umbrella Academy. Lite annorlunda. Svår att förklara utan att berätta för mycket. Superkrafter osv. Rolig, skruvad och spännande. (Netflix)

Timeless (Netflix & Viaplay). Det kan vara så att Viaplay har slutet på serien. Det var så innan och jag har inte Viaplay längre så jag kan inte kolla. Den är iaf riktigt bra! Några skurkar har stulit en tidsmaskin och en historiker, en soldat och en datanisse skickas iväg i prototypen till tidsmaskinen för att hindra skurkarna från att ändra historien.

Stranger Things (Netflix) Scifi-serie som är sjukt bra!!
Åh många bra tips! Stranger Things hsrvjsg sett och jag håller med. Sjukt bra!
 
Älskade Crazy ex-girlfriend (musikal-inslag, vet att en del har svårt för det) och Jane the virgin (amerikansk remake på en telenovela). Båda åt skruvade komedier hållet, telenovelan med inslag av riktig nitttiotals såpa med onda tvillingar och andra intriger. Lättsamma med en del allvar och flera säsonger av båda. Sista säsongen av crazy ex var dock lite av en besvikelse.
 
Jag ser på sjukt mycket serier och ibland glömmer jag bort även de bästa, men det här kom jag på nu på rak arm iaf..

Hbo:
True Detective
True Blood
His dark materials
Discovery of witches

netflix:
Altered carbon
Shadow and bone
Dracula

Disney+
wandavision
Loki
Falcon and the winter soldier
Mandalorian

viaplay
Blacklist
 
Åh många bra tips. Jag älskade The Good Place 😂 Läkarserier går bra. Enligt min läkare är jag heroisk lugn och sällsynt patient som tar diagnosen lugnt. Sherlock är garanterat något för mig.
Då har du Grey's anatomy med många säsonger :D Första säsongerna är riktigt bra men sen tappar den en del, hyffsad ändå. Finns på Viaplay.
Chicago med och House är också bra, Viaplay de med.

Har du sett Supernatural? Teen wolf? De är också bra, speciellt supernatural rekommenderar jag. Locke & key + Ragnarök finns på Netflix, också bra.
 
Snabba cash och Succession är två av mina absoluta favoriter! Kanske inte exakt samma stil som de du nämnt, men ge dem en chans tycker jag, om du inte sett dem.
 
Då har du Grey's anatomy med många säsonger :D Första säsongerna är riktigt bra men sen tappar den en del, hyffsad ändå. Finns på Viaplay.
Chicago med och House är också bra, Viaplay de med.

Har du sett Supernatural? Teen wolf? De är också bra, speciellt supernatural rekommenderar jag. Locke & key + Ragnarök finns på Netflix, också bra.
Ja Supernatural är😍
Då har man att göra också! 😁
 
Virgin river
Grace and Frankie
Bodyguard
Rookie
Jane the virgin
Dynasty
The politician
How to get away with murder
Suits
White collar
Stand up på netflix, om du tycker om sånt, Ari Eldjárn & Michael Mcintyre


Sen kan jag gärna fastna på Youtube med, typ QI, Mock the week, James Corden med olika komedi sketcher, Carpool karaoke, Spill your guts or fill your guts och Michael Mcintyres Send to all ☺️
 
Älskade Crazy ex-girlfriend (musikal-inslag, vet att en del har svårt för det) och Jane the virgin (amerikansk remake på en telenovela). Båda åt skruvade komedier hållet, telenovelan med inslag av riktig nitttiotals såpa med onda tvillingar och andra intriger. Lättsamma med en del allvar och flera säsonger av båda. Sista säsongen av crazy ex var dock lite av en besvikelse.
Jane the virgin gillade jag så får ta och skriva upp Älskadd Crazy ex-girlfriend.
 
Jag ser på sjukt mycket serier och ibland glömmer jag bort även de bästa, men det här kom jag på nu på rak arm iaf..

Hbo:
True Detective
True Blood
His dark materials
Discovery of witches

netflix:
Altered carbon
Shadow and bone
Dracula

Disney+
wandavision
Loki
Falcon and the winter soldier
Mandalorian

viaplay
Blacklist

Noterar. True Blood gillade jag skarpt.
 
Då har du Grey's anatomy med många säsonger :D Första säsongerna är riktigt bra men sen tappar den en del, hyffsad ändå. Finns på Viaplay.
Chicago med och House är också bra, Viaplay de med.

Har du sett Supernatural? Teen wolf? De är också bra, speciellt supernatural rekommenderar jag. Locke & key + Ragnarök finns på Netflix, också bra.
Greys 😍 Följde den som en slav förr, men har nog missat ett antal säsonger 🙈 Supernatural har jag nog någon säsong kvar på.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 745
Senast: mandalaki
·
Äldre Jag har sett Lie to me, Make it or break it, orange is The new black och breakout kings på Netflix som jag gillar mkt. Tips på vad som...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 678
Senast: Lilla
·
Tjatter Ja, jag vill ha tips på en TV-serie som jag kan följa (eftersom jag inte har något liv :D ). Det ska helst vara en TV-serie som går...
2
Svar
33
· Visningar
2 791
Senast: Tousse
·
Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp