Tips på uppvaktning

rutans

Trådstartare
Hur gör ni för att visa uppskattning för de ni tycker om? Vad har ni för tips och idéer på uppvaktning för nära och kära?
 
Det beror lite på vem det är.
Till bästisen brukar jag köpa steungnsbakade kanelbullar. Han älskar dem och de finns inte att köpa där han bor.

Annars köper jag gärna presenter när jag ser något som jag vet skulle uppskattas.
 
Säger rakt ut spontant att jag är glad och tacksam för dem. Ibland bjuda på middag eller ta med en flaska vin eller blomma dit. Annars försöka hjälpa till i deras vardag med det jag kan. T ex passa barn en eftermiddag, hjälpa en vän med cv eller vad som helst. Såklart i mån av tid från min sida. Men det är ofta de små handlingarna som gör det tycker jag. Blir också överlycklig om någon erbjuder sig att t ex byta däck på min bil eller hjälpa mig sätta upp en taklampa.
 
Uppskatta vänner, att finnas där. Jag är ganska bedrövligt dålig på att visa uppskattning men ibland så (med några års mellanrum). Uppvaktning är även det ganska sällan men middag och vinmys är väl vad det brukar bli.

Min familj visar jag uppskattning till genom att ringa, hälsa på, lyssna.

Min partner visar jag uppskattning genom närkontakt och kanske överraska med något han tycker är gott efter jobbet (han slutar sent och jag brukar sova då. Han i sin tur är vaken ett par timmar själv på natten så lite gott till egentiden). Även att anstränga mig för att hålla mig vaken när vi kollar på film är visst mått av uppskattning :angel:
 
Helt klart isåfall att 1. Säga det/skriva det 2. Skämma bort personen. Kan vara allt från bio till massage till blommor till en godispåse.

För mig betyder det väldigt mycket när folk berättar för mig om de uppskattar mig eller något jag gjort :love:

Edit: glömde citera haha. Men du förstår nog mitt svar ändå.
 

Liknande trådar

Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
673
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 019
Senast: bettysmatte
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
668
Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp