Tips på vad man kan göra i Malmö!

Kristall10

Trådstartare
Behöver tips från er som bor i och runt Malmö.
Min syster bor i Malmö, jag själv uppe i Västerbotten. Har varit i Malmö några gånger men har inte jätte stor koll på vad som finns.
Min syster fyller nämligen år i början på april och det enda hon önskar sig är lugn och ro. Hon är gravid med tredje barnet och de andra två är 2 och 4 år. Så det är ont om lugn och ro och egentid. De bor dessutom i en liten lägenhet där det är svårt att komma undan en stund.
Så nu undrar jag vad jag skulle kunna ge henne i present som innebär lugn och ro och egentid i Malmö. Hotelnatt, men vilket hotel? Spa? Mer?
 
Inträde och gravidmassage på Kallbadhuset kanske? Om hon kan tänkas gilla bastu och kallbad, det är inget som gravida avråds från enligt 1177 iaf :)

Hotell hade jag tagit kanske MJs, har bott där ett par ggr och det är trevligt! Be om ett rum med badkar. De har också en relativt okänd bastu vid sitt gym i källaren, inget spa-aktigt men det är en bastu!
 
Inträde och gravidmassage på Kallbadhuset kanske? Om hon kan tänkas gilla bastu och kallbad, det är inget som gravida avråds från enligt 1177 iaf :)

Hotell hade jag tagit kanske MJs, har bott där ett par ggr och det är trevligt! Be om ett rum med badkar. De har också en relativt okänd bastu vid sitt gym i källaren, inget spa-aktigt men det är en bastu!
Tack för tipset! 😊
 
Vill du slå riktigt på stort finns både ystad saltsjöbad och mossbylund i krokarna som är riktigt bra för spa. Ska också finnas ett mysigt, ganska nyöppnat, ställe i Landskrona.
 
Inträde och gravidmassage på Kallbadhuset kanske? Om hon kan tänkas gilla bastu och kallbad, det är inget som gravida avråds från enligt 1177 iaf :)

Hotell hade jag tagit kanske MJs, har bott där ett par ggr och det är trevligt! Be om ett rum med badkar. De har också en relativt okänd bastu vid sitt gym i källaren, inget spa-aktigt men det är en bastu!

Är inte Kallis helt stängt för tillfället?
 
Vill en ut från staden kan en tänka sig Mossbylund eller The Lodge. Ystad Saltsjöbad tycker jag är allt annat än lugnt (i mina öron), när vi var där var det mycket dunkadunka och en "yngre hipp" profil på stället. Då bodde vi tack och lov på Villa Strandvägen och flydde tillbaka efter ett snabbt besök. Inte heller deras spa imponerade på mig, även om byggnaden är påkostad och övervåningen häftigt (om man vill frottera sig halvnaken med halva världen i sängar).

Mossbylund är mer familjärt och brukar ha bra kompis-priser (dela rum med enkelsängar). Ett stenkast från havet om en vill promenera och lugnt spa där en kan somna i spasängarna (som en inte delar med 35 andra). Jag är själv sugen på deras pizza-kvällar men kommer inte iväg just nu.

Som du beskriver det kan det kanske vara välgörande att komma från stadspulsen i Malmö och ut på landet? Både Mossbylund och The Lodge ligger fint, även om Lodge är mer spektakulärt med sin majestätiska placering. Tyvärr inte besökt dem sedan de byggde om spa:et men deras småstugor är super när en är med vänner (bröllopssviten om en är med partnern ;)).
 
Senast ändrad:
Utanför Malmö hade jag också sagt Mossbylund! Eller det här spa-stället i Höör vad det nu heter, jag var där när det var ganska nyöppnat. Knappt något folk i spa-delen, bra massage, jättegod middag men hotellrummen var lite slitna och små. Och vi fick bilen slangad på parkeringen under natten :meh:
 
Utanför Malmö hade jag också sagt Mossbylund! Eller det här spa-stället i Höör vad det nu heter, jag var där när det var ganska nyöppnat. Knappt något folk i spa-delen, bra massage, jättegod middag men hotellrummen var lite slitna och små. Och vi fick bilen slangad på parkeringen under natten :meh:

Tänker du på Andarum? Svenska Kyrkans?
 
Jag tycker Svenska Kyrkan har en sunkig personalpolitik och inställning i stort, så jag vill inte stötta den hanteringen.
Aha, det har jag inte hört talas om tyvärr men bra med upplysningen!

The Lodge hade en riktigt sunkig personalpolitik (har en vän som jobbat där innan de slog igen) så dem hade jag inte velat stötta eller tipsa om. Mossbylund, Kallis mfl har jag tyvärr ingen aning om hur de är.
 
Aha, det har jag inte hört talas om tyvärr men bra med upplysningen!

The Lodge hade en riktigt sunkig personalpolitik (har en vän som jobbat där innan de slog igen) så dem hade jag inte velat stötta eller tipsa om. Mossbylund, Kallis mfl har jag tyvärr ingen aning om hur de är.

The Lodge har ju helt ny styrning sedan nystarten, menar du att det gäller den nya organisationen? Annars är det nog farligt nära en onödig gräns.
 
The Lodge har ju helt ny styrning sedan nystarten, menar du att det gäller den nya organisationen? Annars är det nog farligt nära en onödig gräns.
Vad menar du med ny styrning?

Om du menar att dåvarande vd:n och delägaren numer, tillsammans med förre delägaren båda är med i ledningen istället för att vara ägare, så visst är det ”ny styrning”. Och att dåvarande vd:ns bror istället är delägare efter honom. Och att personalstyrkan på 30 fasta tjänster i stort sett är samma som återanställts?
 
Vad menar du med ny styrning?

Om du menar att dåvarande vd:n och delägaren numer, tillsammans med förre delägaren båda är med i ledningen istället för att vara ägare, så visst är det ”ny styrning”. Och att dåvarande vd:ns bror istället är delägare efter honom. Och att personalstyrkan på 30 fasta tjänster i stort sett är samma som återanställts?
Jag menade precis vad jag skrev, men tänker inte kapa tråden mer OT.
 
Jag menade precis vad jag skrev, men tänker inte kapa tråden mer OT.
Som svar på din fråga då; jag vet inte om det gäller den nya organisationen då min vän inte jobbar där sedan de konkade, men den nya organisationen bedömer inte jag som särskilt ny utefter vad jag kunnat läsa om deras nystart i Sydsvenskan.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Mineur
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 686
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp