Tips på vad man kan göra med tomma byggnader

Tonic

Trådstartare
Bor på en större gård, där det finns flera gamla byggnader som idag står tomma.
Vill inte ha folk springandes här, så att göra om till lägenheter eller inackoderingsstall är inte aktuellt....det måste inte vara något att tjäna pengar på, men gör såklart inget 😁 mest vill jag bara utnyttja fastigheten, men har fastnat helt. Så kom gärna med förslag på allt ni kan komma på!!
 
Det är en idé.....men om man tänker mer på att man kan göra något för sig själv?
 
Bor på en större gård, där det finns flera gamla byggnader som idag står tomma.
Vill inte ha folk springandes här, så att göra om till lägenheter eller inackoderingsstall är inte aktuellt....det måste inte vara något att tjäna pengar på, men gör såklart inget 😁 mest vill jag bara utnyttja fastigheten, men har fastnat helt. Så kom gärna med förslag på allt ni kan komma på!!
Beror ju på vilken typ av byggnad det är och vad en har för intressen. Stall, galleri, orangeri, poolhus, snickarbod, krukmakeri, festlokal, växthus, gästhus, målarverkstad...

Vänd på frågan istället. Vad har du för intressen som kräver utrymme?
 
Jag är ju nördig men skulle nog fixa i ordning ett helt "hobbyhus" där jag kunde ha alla mina spel, konsoler och tv i ett mörkt rum. Sedan ett rum för att se på film i, och ett där jag kunde förvara alla brädspel med sköna stolar att sitta och spela i med ett tillräckligt stort bord. Ett rum med stjärnkikare. Ett litet gym...
 
Det beror ju på vad du är intresserad av.
Om jag bodde på en större gård med många byggnader skulle jag vilja ha:
* Stall
* Aktivitets/träningsutrymme för hundarna
* MYCKET förrådsutrymmen - gärna lite sorterade typ ett rum för "utegrejer", ett för "säsongsgrejer", "hästsaker" osv
* Hobbyrum för snickeri- och måleriprojekt
 
Bor på en större gård, där det finns flera gamla byggnader som idag står tomma.
Vill inte ha folk springandes här, så att göra om till lägenheter eller inackoderingsstall är inte aktuellt....det måste inte vara något att tjäna pengar på, men gör såklart inget 😁 mest vill jag bara utnyttja fastigheten, men har fastnat helt. Så kom gärna med förslag på allt ni kan komma på!!
Hönshus! 😍
 
Eller ett gästhus där du kan ha som @Hoarfrost skrev, sköna stolar, spel, högtalare och bar, litet kök också kanske!
Var och tittade på ett hus som hde så, loft med säng. Det var delat på två så ett jättefint tvättrum med torkningsmöjligjeter och klädflrvating i ena delen. Samt dusch för gästerna.
 
Jag skulle gjort iordning någon form av fest/middagslokal där man kan sitta flera människor under tak, gärna med någon form av utekök så att det åtminstone gick att varmhålla mat. Att ha för födelsedagsfester, midsommar när det regnar, kanske låna ut till vänner vid behov osv. Mest för att jag alltid tycker det ser så mysigt ut med rustika träbord och ljusslingor osv i någon form av lada :o

Det andra självklara är en bastu eller någon form av hemmaspa samt ett frostfritt mekgarage. Jag skulle inte heller ha någon större lust att ha massor med spring och hyra ut saker till folk men ett garage med plats att hyra ut billigt till någon duktig mekmänniska mot att jag får lite hjälp vid behov skulle vara helt acceptabelt.
 
Åh vad mycket jag hade velat göra!
En "biosalong" med projektor och ett gäng sköna soffor.
En plats för att kunna snickra/måla och pyssla.
Plats att kunna ha fest med många gäster.
Ett mysigt spa (men då krävs att det är rätt rejält uppvärmt).
Önskar att jag hade massor av plats...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 816
Senast: Fazeem
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: Amk
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 182
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp