Tips på världens bästa leksak?!

SweetSunday

Trådstartare
Hej!

Med anledning av min tidigare tråd söker jag efter en oslagbar, fantastisk, otroligt underbar leksak :D Vad har era för favoriter? Jag skulle vilja ha en leksak som går att få ner i en större ficka om det är möjligt men det allra viktigaste är att hunden kan göra vad som helst för att få den :)

Alla tips är bra tips! :D
 
Det beror ju supermycket på ras och egenskaper. Våra älskar kampleksaker. Kampduttar med handtag och Gappaybollar är favvo.
Vi har Schäfrar med hög social kamplust.
 
Här har länge de gröna Starmarksbollarna varit en favorit men nu börjar de konkureras ut av de här från Biltema: *Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Hej!

Med anledning av min tidigare tråd söker jag efter en oslagbar, fantastisk, otroligt underbar leksak :D Vad har era för favoriter? Jag skulle vilja ha en leksak som går att få ner i en större ficka om det är möjligt men det allra viktigaste är att hunden kan göra vad som helst för att få den :)

Alla tips är bra tips! :D
Min älskar allt med pip och en kamptrasa som piper är typ det ultimata, har den dessutom äkta skinn så är det himmelriket. :D
 
Tack för era tips! :) Funderar på en sån här: *Länk raderad av moderatorn* Tänker att den verkligen är extra allt, med pip, boll och fårskinn :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Tack för era tips! :) Funderar på en sån här: *Länk raderad av moderatorn* Tänker att den verkligen är extra allt, med pip, boll och fårskinn :p

Ser ut som en typiskt rolig leksak!

Här hemma är mjuka leksaker med snöre poppis, men de har nyligen utkonkurrerats av en Starmarkboll med handtag ( *Länk raderad av moderatorn* ) som jag lägger gott godis i, 2 belöningar i 1. Tror det är en av de bättre bollarna på snöre för oss som har hundar som inte har jättemycket kamplust eller ett hårt bett då det ”trycks ihop” i hundens mun.
 
Senast ändrad av en moderator:
Ser ut som en typiskt rolig leksak!

Här hemma är mjuka leksaker med snöre poppis, men de har nyligen utkonkurrerats av en Starmarkboll med handtag ( *Länk raderad av moderatorn* ) som jag lägger gott godis i, 2 belöningar i 1. Tror det är en av de bättre bollarna på snöre för oss som har hundar som inte har jättemycket kamplust eller ett hårt bett då det ”trycks ihop” i hundens mun.
Aha, den får jag också kika på! :D Min gillar också främst mjuka saker (gosedjur, fleeceflätor, grejer i tyg och skinn generellt) :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Tvättbjörnssvans!? Det har jag aldrig sett, hur ser de ut? :confused: Låter som något min skulle gilla med! Allt som är i mjuka, mysiga material och som låter! :love:
Jag köpte den på en medeltidsmarknad hos en kille som sålde massa pälsar, svansar m. m. Där fanns även läderremar att köpa som jag använde som snöre. På så sätt fick jag en jättefin leksak för kanske 120 kr. Kan starkt rekommendera att gå på medeltidsmarknad med andra ord ;)
 
Jag köpte den på en medeltidsmarknad hos en kille som sålde massa pälsar, svansar m. m. Där fanns även läderremar att köpa som jag använde som snöre. På så sätt fick jag en jättefin leksak för kanske 120 kr. Kan starkt rekommendera att gå på medeltidsmarknad med andra ord ;)
Googlade och hittade iaf denna *Länk raderad av moderatorn*, så verkar finnas även på andra ställen men din verkade vara lite billigare så medeltidsmarknad verkar vara en bra idé :D
 
Senast ändrad av en moderator:
326001.jpg

Jag har en liknande sån här, dock med längre handtag och pip. Ska nog köpa en likadan fast med boll, så det har lite tyngd om man ska kasta den och tror den blir roligare att skaka på för hunden.
Annars är boll med snöre en stor favorit, men det funkar bäst om det dras på marken och får jagas.
 
Någon typ av skinn som går att ha dragkamp med! Vi har en i fårskinn från Dogmania, ingen pip eller så, utan bara ett skinn på ganska långt, elastiskt snöre som det går att ha dragkamp med. Det är den enda leksak som verkligen kan få igång min svårmotiverade äldre tik och det enda som någonsin distraherat henne från godis (hon är världens matvrak och tittar vanligtvis inte på något annat än godis om hon vet att det finns i närheten).

Såhär glad blir hon av den leksaken :D
71172_1476639073.jpg

76873_1476639122.jpg


Här syns tydligt hur långt själva handtaget är. Hunden i fråga är 63cm i mankhöjd.
21680_1476639132.jpg
 
@Pilot Min hund är alldeles galen i sin motsvarighet till ovanstående bild, "fluffen" kallar jag den. Allt som är luddigt går hem, i stallet får man gömma grimmor med ludd, benskydd med ludd osv... Jag använder endast "fluffen" när vi är ute och promenerar och då får hon jobba lite för den. Blir att använda på träning framöver och se om den kan ersätta godis. Helt klart en julklapp som gick hem ;)
 
@Pilot Min hund är alldeles galen i sin motsvarighet till ovanstående bild, "fluffen" kallar jag den. Allt som är luddigt går hem, i stallet får man gömma grimmor med ludd, benskydd med ludd osv... Jag använder endast "fluffen" när vi är ute och promenerar och då får hon jobba lite för den. Blir att använda på träning framöver och se om den kan ersätta godis. Helt klart en julklapp som gick hem ;)
Ja, min är också väldigt glad i den. Har den faktiskt bara om vi ska göra något svårare, "sparar" den.
 
@Red_Chili Jag har nog någon liknande längd på mig.
Tycker det är skönt att slippa stå dubbelvikt för att dra den på marken. Har en liten jycke, så tycker det är skönt om vi tränar transportsträckor att kunna gå upprätt.
 
Gula foambollar och kampduttar är väl Ammos favorit. Går den att bita och dra i går den hem typ.

Har hunden lite kamplust är det ju bara att hetsa den på leksaken så kommer man höja värdet rätt ordentligt oavsett grej.
 
Hej!

Med anledning av min tidigare tråd söker jag efter en oslagbar, fantastisk, otroligt underbar leksak :D Vad har era för favoriter? Jag skulle vilja ha en leksak som går att få ner i en större ficka om det är möjligt men det allra viktigaste är att hunden kan göra vad som helst för att få den :)

Alla tips är bra tips! :D
En rosa flodhäst (eller om det är en gris, ingen vet :p) som piper/grymtar. Vår schnauzer sover tom med ”grisen” i munnen och bär runt den jämt.
Hon hittade den själv på Hööks och jag fick knappt låna den för att betala ens :D
 
Någon typ av skinn som går att ha dragkamp med! Vi har en i fårskinn från Dogmania, ingen pip eller så, utan bara ett skinn på ganska långt, elastiskt snöre som det går att ha dragkamp med. Det är den enda leksak som verkligen kan få igång min svårmotiverade äldre tik och det enda som någonsin distraherat henne från godis (hon är världens matvrak och tittar vanligtvis inte på något annat än godis om hon vet att det finns i närheten).

Såhär glad blir hon av den leksaken :D
71172_1476639073.jpg

76873_1476639122.jpg


Här syns tydligt hur långt själva handtaget är. Hunden i fråga är 63cm i mankhöjd.
21680_1476639132.jpg
Jag har en liknande men mindre. Med mjukt lammskinn. Det är för att Pysslingen är ganska mjuk i mun (vilket han sannolikt ska vara eftersom bytet vid jakt i Portugal oftast är kaniner)

Jag har också en påse i kaninskinn som man kan lägga tennisbollar i (en av min hunds vänner letar alltid igenom mina väskor efter den). Den är bra eftersom den kan kastas och användas för att belöna framåt. Dålig eftersom man tappar kontrollen över leksaken.

Nummer tre är en lång mjukis med pip i huvudet och prassel i kroppen (som en annan av vännerna skulle dö för)

Fyran är en mjuk räv med pip i huvudet och svansen (vi har en som är dryga metern som heter något med XXL - annars finns de överallt). Min gillar att kampa
 
Haha, min hanhund tycker att minst 10 leksaker är världens bästa leksak :D
Han går igång på pip, så pipbollar tar jag inte ens med här.....:cautious:

I övrigt är dessa oftast med i fickan och ligger oerhört högt i kurs hos grabben. Båda billiga och håller i evighet till min skit :)
trixie-leksak-boll-p%c3%a5-rep-flytande-4.5-35-cm-0.jpg

och denna
9579855806494.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 003
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
648
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 825
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp