Tips på världens bästa leksak?!

Tack för alla tips och idéer på leksaker! :D Lutar iallafall mot att det blir något i skinn, fårskinn borde gå bra, vi har ett kaninskinn hemma och min gillar omväxling så är nog bra om jag inte köper något som är för likadant! :p Upplever ni att era hundar bryr sig om vilken färg det är på grejerna (typ om de tycker det är roligare med en skrikig färg på leksaken än typ svart? Alla färger ser väl inte hundar lika bra (har hört att ex orange är en färg som är svår att se för hundar men vet inte om det stämmer...), så det kanske har betydelse?
 
Någon typ av skinn som går att ha dragkamp med! Vi har en i fårskinn från Dogmania, ingen pip eller så, utan bara ett skinn på ganska långt, elastiskt snöre som det går att ha dragkamp med. Det är den enda leksak som verkligen kan få igång min svårmotiverade äldre tik och det enda som någonsin distraherat henne från godis (hon är världens matvrak och tittar vanligtvis inte på något annat än godis om hon vet att det finns i närheten).

Såhär glad blir hon av den leksaken :D
71172_1476639073.jpg

76873_1476639122.jpg


Här syns tydligt hur långt själva handtaget är. Hunden i fråga är 63cm i mankhöjd.
21680_1476639132.jpg
Tänkt köpa exakt denna i flera veckor nu men aldrig kommit mig för. Nu blev det äntligen en beställning tack vare ditt inlägg. :D
 
Annars är den absoluta favoriten en sådan här (stulen på en bokhandel - matte fick gå tillbaka och betala). Men det är inget man har med på träningen

Men lägg av vad gulligt! :love:

En på min praktik har en flatte vars favoritleksak var en gosedjursgroda som hunden stulit när de besökte vänner. Värdarna ville inte ha tillbaka den. :laugh:
 
Den hunden som gillar leksaker har ett pennskrin i golvmoppsmaterial från dollarstore som favorit. Den kan vi kampa med och förvara vårt godis i. Lagom kostnad av 20 kr men jag måste sy om alla sömmarna då de inte riktigt är konstruerade för vårt användningsområde :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
665
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 024
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp