Tips på varma och sköna ridleggings

Liiinda

Trådstartare
Jag har testat Maya Delorez, Mountain Horse och Zaczess och funderar nu på att testa även Uhips.

Någon som testat Uhips?

Vilka är era favoriter?

Jag gillar Maya Delorez MEN finns inte att köpa, än.
 
Senast ändrad:
Mina favoriter är från Fager. De är varma men utan att bli stela. 😊

Hur är zaczess? Jag såg att de ska få in sina vinterbyxor i någon mer färg än svart och det är ju alltid lockande. Har du de med eller utan gylf?
 
Mina favoriter är från Fager. De är varma men utan att bli stela. 😊

Hur är zaczess? Jag såg att de ska få in sina vinterbyxor i någon mer färg än svart och det är ju alltid lockande. Har du de med eller utan gylf?
Jag tycker väldigt mycket om mina ridleggings från Zaczess men tyvärr är de inte lika varma som t.ex. Maya Delorez. Jag har dem utan gylf.
 
Jag tycker väldigt mycket om mina ridleggings från Zaczess men tyvärr är de inte lika varma som t.ex. Maya Delorez. Jag har dem utan gylf.
Aha, jag som tycker MD är väldigt tunna för att vara vinterridbyxor! Fagers är mkt varmare än MD så de kan jag rekommendera👍

Har läst att zaczess vinterbyxor är olika tjocka, de med gylf ska vara varmare än de utan.
 
Aha, jag som tycker MD är väldigt tunna för att vara vinterridbyxor! Fagers är mkt varmare än MD så de kan jag rekommendera👍

Har läst att zaczess vinterbyxor är olika tjocka, de med gylf ska vara varmare än de utan.
Hur är fager i storleken tycker du?
 
Aha, jag som tycker MD är väldigt tunna för att vara vinterridbyxor! Fagers är mkt varmare än MD så de kan jag rekommendera👍

Har läst att zaczess vinterbyxor är olika tjocka, de med gylf ska vara varmare än de utan.
Hur är ytan på Fager? Fastnar det hö? Mina softshellridbyxor funkar bra, men MD-vintertightsen är gräsliga när man hanterar hö, det fastnar överallt!
 
Hur är fager i storleken tycker du?
De är rätt normala, möjligen åt det större hållet. Jag har samma storlek som i andra ridtights 😊


Hur är ytan på Fager? Fastnar det hö? Mina softshellridbyxor funkar bra, men MD-vintertightsen är gräsliga när man hanterar hö, det fastnar överallt!
De är lite softshellaktiga i ytan, men inte lika stela som softshellbyxor. Fastnar inte hö utan det är lite halvglatt yta 😊
 
De är rätt normala, möjligen åt det större hållet. Jag har samma storlek som i andra ridtights 😊



De är lite softshellaktiga i ytan, men inte lika stela som softshellbyxor. Fastnar inte hö utan det är lite halvglatt yta 😊
De blir inte noppiga? Tycker att ridbyxor i softshell tenderar att bli väldigt snabbt slitna ovh noppiga
 
Jag har två olika från Horze och är jättenöjd med båda. Den ena är lite hårdare softshell, slitstark liksom. Den andra är mjukare med gosig fleeceinsida, men tror inte det paret tål annat än finridning. Softshellparet har jag använt som gårdsbyxor i flera år och dom håller än, även om dom är lite noppriga 😅.
 
De är rätt normala, möjligen åt det större hållet. Jag har samma storlek som i andra ridtights 😊

What? Jag beställde ett par vanliga Loui i storlek 36 och ett par vinterfodrade i 36. De vanliga har jag hela tiden, de vinterfodrade fick jag skicka tillbaka för jag fick dem inte ens på mig. :o
 
What? Jag beställde ett par vanliga Loui i storlek 36 och ett par vinterfodrade i 36. De vanliga har jag hela tiden, de vinterfodrade fick jag skicka tillbaka för jag fick dem inte ens på mig. :o
Jag menade jämfört med andra märken! Håller med om att vinterbyxorna är lite mindre (mindre strechiga) än de vanliga Loui.
Just midjan är ju rätt tight på Fager och jag får alltid kämpa lite med att få upp dem över höfterna pga det fasta resårbandet, men i övrigt tycker jag att de är större i storleken än de tights och ridbyxor jag har i andra märken. De är både mkt längre i benen och mindre tighta i ben osv än de jag har från andra märken.
 
Jag har funderat på hur mycket jag måste gå upp i storlek för att jag ska kunna ha dem. Älskar den vanliga varianten av Loui, har 3 par nu. ❤️
 
Jag har funderat på hur mycket jag måste gå upp i storlek för att jag ska kunna ha dem. Älskar den vanliga varianten av Loui, har 3 par nu. ❤️
Känns väl inte som att det skiljer mer än 1 storlek? Kanske beroende på hur tighta 36orna är på dig😊
 
De blir inte noppiga? Tycker att ridbyxor i softshell tenderar att bli väldigt snabbt slitna ovh noppiga
Fagers tights kan bli noppriga ja, särskilt om du har en jacka med dragkedja som skaver lite mot magen. Jag har tagit en engångshyvel och dragit några gånger över det noppriga och sen ser dom ut som nya igen :D
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 837
Senast: BornAgain
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 907
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp