Tips på VATTENTÄTA fodrade handskar

Kristall10

Trådstartare
Jag behöver hjälp med att hitta bra vinterhandskar till sonen på 4 år.
Har provat Didriksson, PoP, sportaffärers egna märken och nu senast Tornedalshandsken. Ingen håller vattentätt när det är runt nollan och snön blir blöt.
Tornedalshandsken är dock den enda som verkligen håller barnen varma om händerna när det är -grader och det är det ju här uppe i norr största delen av vintern.
Hade ett par Hestra till dottern som är 9. Dom höll tät vad jag kan minnas, men då har hon aldrig varit särskillt intresserad av att vara ute mer än nödvändigt. Sonen kan bo ute i snön om han fick...
Jag vill inte använda galonhandskar, de används i nödfall sen vår och tidig höst. Men nu behövs fortfarande fodrade handskar men som håller vätan ute.
 
Vi tar på dottern ullvantar under ett par lätt fodrade galonvantar, tycker det funkar bra.
Galonvantar vill jag som sagt inte ha då sonen lätt blir svettig och eftersom att galon inte andas över huvudtaget så blir han lika blöt i galonvantar som i andra vantar som inte håller vattentätt lika bra då fukten inte kan transporteras ut.
 
Galonvantar vill jag som sagt inte ha då sonen lätt blir svettig och eftersom att galon inte andas över huvudtaget så blir han lika blöt i galonvantar som i andra vantar som inte håller vattentätt lika bra då fukten inte kan transporteras ut.

Sorry, missade det i ditt första inlägg.
 
Vi har haft bra erfarenhet av Reimas vantar.
De har en fodrad regnvante som är i skalmaterial om man inte vill ha jättevarma vintervantar också.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som hanterar mycket silage för hand den här årstiden, vad har ni på händerna? Jag vill ha något som är fodrat, men det behöver...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp