Bukefalos 28 år!

Tips & Råd

miamiSwing

Trådstartare
Har ett sto på foder på 15 år som är tänkt jag ska köpa 1 juni! har haft henne i ca 2 veckor! Men hon har ont i ryggen och vi hade ut en Euiterapeut för 2 veckor sen!

Hon bockar, sparkar bakut m.m för att hon säkert har ont!
Ägaren vet om det!

men nu till frågan, Skulle ni kosta på er ännu mera tid, pengar för att ev köpa hästen som träning o lite tävlingar med den och hoppas att hon blir bra?
Hon har haft 1 föl!

Hoppas tråden ligger rätt annars får ni gärna flytta den!
 
Sv: Tips & Råd

Vad säger veterinär och euiterapeut om hennes rygg? Det är väl mer det som får avgöra om det är en häst att köpa eller inte än tid och pengar.
 
Sv: Tips & Råd

ja eftersom dom har bara kollat en gång så kan dom inte säga så mycket. för 2 veckor sen reagera hon inte när man tryckte på ryggen och nu efter 2v så är de mycket reaktion på henne räcker att man trycker lite. då har ja bara suttit på henne 2 gånger ca 20 min varje gång i endast skritt med en utprovad sadel!
 
Sv: Tips & Råd

Var hästen inte riden innan?

Utgångsläget verkar ju inte vara det bästa. Vad har hästen för bakgrund? Tidigare problem?
 
Sv: Tips & Råd

hon är riden ca 10- 15 gånger på ca 1 år. Hon har fått 1 föl förra året!
Enligt ägaren har de inte vart nå problem innan!
 
Sv: Tips & Råd

Jag skulle dra öronen åt mig och avstå från köpet! Det finns så många hästar som inte har fysiska problem. Köp en sådan istället!
 
Sv: Tips & Råd

Om jag gillade hästen så skulle jag absolut köpa den!
Fast man måste ju såklart tänka på om man verkligen ahr tid och råd eftersom en häst med "problem" kräver ännu mer än en frisk häst.
Jag skulle först ta reda på vad det är för fel i ryggen och varför hon har ont. Sen utifrån det börja behandla.
En sak som jag varmt kan rekommendera är magneth healths produkter. Vi hade en häst i stallet som bröt griffel benet (tror jag det va) och som dessutom var jätte stel i ryggen och bakdelen. Hon köpte magnet täcke och magnet benskydd till henne. sen efter 4 veckor när dem åkte tillbaka till kliniken för att få dommen så hade benet läkt ihop helt och hållet och hon var mjukare och smidigare än någonsin tidigare! Så dem funkar verkligen!
Men sokm sagt, ta reda på orsaken först och behandla sen!
Lycka till!

mvh emma!
 
Sv: Tips & Råd

vi ska till en euiterapeft nästa vecka o kolla va han säger! Om de inte blir bättre får man kanske åka till klinik o röntga och allt va man kan göra!
 
Sv: Tips & Råd

Om hästen är så öm att den reagerar på tryck när den inte ens (knappt) har blivit riden det senaste året tycker iaf jag låter väldigt oroväckande.

Visst KAN det bli bra med rätt träning, men jag skulle nog fundera väldigt många extra gånger innan jag bestämde mig för att köpa hästen.
 
Sv: Tips & Råd

kl

såg att du skrev att du skickade hem hästen igen...en liten tanke bara trots att du redan bestämt dig så skulle jag tittat till om hästen var halt...Våran fd travare som inte finns längre hade han även stora problem med ryggont..men det visade sig sen att det uppstod för att han var halt på alla fyra benen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
18 102
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp