Tips snygga ridbyxor till kort ryttare

Zaida

Trådstartare
Hej!
Jag behöver hjälp med att få tips på snygga ridbyxor! Kruxet är att ofta köper junior ridbyxor i storlek 160-176 för att jag är kort och "vuxen" ridbyxor blir för långa för mig. Har ni tips på snygga märkesridbyxor som antingen finns i junior storlek el inte är så långa i benen? Vore kul att få tips på klassiska ridbyxor men även lite tuffare med glitter/strass :) hoppas på många tips och fina bilder på era favorit-ridbyxor, som passar kortare ryttare. Kram på er!
 
Hej!
Jag behöver hjälp med att få tips på snygga ridbyxor! Kruxet är att ofta köper junior ridbyxor i storlek 160-176 för att jag är kort och "vuxen" ridbyxor blir för långa för mig. Har ni tips på snygga märkesridbyxor som antingen finns i junior storlek el inte är så långa i benen? Vore kul att få tips på klassiska ridbyxor men även lite tuffare med glitter/strass :) hoppas på många tips och fina bilder på era favorit-ridbyxor, som passar kortare ryttare. Kram på er!

Jag tycker Pikeurs strl är rätt korta faktiskt. Jag är en långbening själv.
Men en stallkompis är kort och har korta ben. Alla är ju för långa för henne oavsett märke. Men med avslut i microfiber gör det inte så mycket enligt henne.
Så det kanske är värt att kolla.

Pikeur har ju det på bla Lucinda om jag inte minns fel. Kingsland har det på sin dressyrbyxa. Och jag fick nyligen 2 par CRW som också hade sånt avslut.
Jag brukar ha Pikeur jämt. Men de här tyckte jag var sköna. Fint med nån liten detalj av bett på fickan också. Tyget är kanske inte jätteglammigt. Men funkar liksom iaf.
 
Tack för dina förslag, ska kolla pikeur. Har hööks, men tkr de tappar färgen så snabbt :(
 
Tack för dina förslag, ska kolla pikeur. Har hööks, men tkr de tappar färgen så snabbt :(

Ja, det kan jag tänka mig. Sånt, matt tyg brukar väl göra det.

Pikeur tycker jag varit väldigt bra. Men tyvärr tycker jag det blivit betydligt sämre kvalitet på just tyget i dem. De tappar inte färg. Men elasticiteten i tyget dör. Det antingen börjar bubbla sig eller så ser man en massa, massa minismå fibrer i elastiskt material som släppt.
Min brallor brukar snarare vara lite för stora än för små. Så det är inte att jag slitit på dem iom att jag stretchat ut dem för mkt.
Vet att många upplever samma med Pikeur nu för tiden.

Mina Kingsland har ett helt annat material. Men de är inte använda så mycket än. Så jag vet inte hur det kommer utveckla sig.. De verkar dock töja sig mer än Pikeur. Så de blev aaalldeles för stora. Köper du såna kan du alltså tänka på det och fråga om det brukar vara så. Sköna dock! Tror inte tyget kommer tappa färg så som tex CRW. Det är mer konstmaterial, som brukar hålla färg.
 
Whitaker byxor är supersköna och är ganska korsta i storleken, prova
Kvalitén är jättebra och bar ridit md mina i snart ett år och dom ser fortfarande nya ut
 
@Zaida Pikeur har två benlängder, tex är stl 40 korta i benen och 80 är då en lång 38 osv....

Jag är kort och får alltid vika upp alla byxor så det blir knöligt och eländigt i stövlarna. Med Pikeur slipper jag det problemet och kan ha byxor med vanliga kardborreavslut...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 300
Senast: fetange
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 395
Utrustning Hej! Jag har nyligen bytt säkerhetsväst från en Zippa till en Racesafe och är har blivit helt fundersam på om den verkligen har rätt...
Svar
5
· Visningar
3 144
Senast: gulkiwi
·
Hästhantering Finns en två-åring (fyller snart) i mitt gamla stall,förra sommaren vart han mycket hanterad,nu i vintras så har han inte blivit så...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Exhistensia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp