Bukefalos 26 år!

Tips vid foderbordsbygge.

Haukur

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips och kanske även en ritning på foderbord.
Ska man ha runt eller fyrkantigt?
Hur högt ska d va?
Hur brett mellan gallren?
Ska man markbehandla marken under bordet?
Ha den i ligghallen-under tak??
Kan man ha trägaller lr biter pållarna sönder d?
Man kanske tom. kan köpa färdiga?
osv. osv.

Jag har 3-7 hästar i hagen...

J

javill

Jag köpte en färdig foderhäck från Kjellfri. Den är främst avsedd för grovfoder (rundbalar) galvad och utan tak. Ingen i familjen är speciellt händig när det gäller den här typen av saker så det fick bli färdigköpt.

Haukur

Trådstartare
Kjellfri? Hur får jag tag på en sån?? Har dom nån hemsida?
Har sett sånna där färdiga, ser helt ok ut... Vi har juh småbalar men d lär väl funka d oxå... Vad kostar dom?

J

javill

Skrev fel, det ska ju vara Kellfri. Kolla på deras hemsida www.kellfri.se under foderhäckar. Priserna är plus moms.

Jag har förresten haft en sjöpall i botten på vår foderhäck för att få upp fodret från marken. Det är ingen botten i "min" foderhäck.

Liknande trådar

Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 176
Hundavel & Ras Sitter i den förmånliga men svåra situationen att ha valmöjligheter på valp. Och vet inte hur/om/varför jag ska välja! Jag har...
Svar
7
· Visningar
886
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
12 777
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Vägen ur drogerna.
  • Vad läser du just nu? Del 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Hund i hundgård 100 %