Tips vid transport?

Roffelid

Trådstartare
Hejsan!

Jag transporterar två av mina hästar ganska regelbundet och ljuset på min Subaru är under allt kritik. Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig att rekommendera ett par extraljus? Och hur många ska man ha i så fall?

Jag satt och kollade på https://www.ljusgiganten.se/led-extraljus och lite nyfiken på Seeker 60 watt. Dock vet jag inte om dom verkligen är godkända att användas för dom har ju sådana där små positionslampor? Och efter vad jag har läst så ska det inte vara lagligt?

Jag tänkte passa på att fixa till bilen under semestern så att jag inte behöver tänka på detta under hösten. Vad rekommenderar ni? Jag ser helst att någon som kan lite om lampor svarar på mitt inlägg så det inte blir en gissningslek!

Tack!
 
Hejsan!

Jag transporterar två av mina hästar ganska regelbundet och ljuset på min Subaru är under allt kritik. Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig att rekommendera ett par extraljus? Och hur många ska man ha i så fall?

Jag satt och kollade på https://www.ljusgiganten.se/led-extraljus och lite nyfiken på Seeker 60 watt. Dock vet jag inte om dom verkligen är godkända att användas för dom har ju sådana där små positionslampor? Och efter vad jag har läst så ska det inte vara lagligt?

Jag tänkte passa på att fixa till bilen under semestern så att jag inte behöver tänka på detta under hösten. Vad rekommenderar ni? Jag ser helst att någon som kan lite om lampor svarar på mitt inlägg så det inte blir en gissningslek!

Tack!
Jag har en led-ramp. En-radig.
För min del har det varit smidigare och har den monterad "inne" i spoilern. Det har varit enkelt att flytta den till nästa bil med.
Den har dessutom fått vara ifred. Kanske för att den sitter så lågt och infälld?
Led-ljus och ramper är ju väldigt stöldbegärliga har jag förstått.

Den har ju ett par år på nacken, så det är ingen värsting längre, men tusan, så mycket vilda djur man ser ute i åkrarna! Tyckte ändå att mitt vanliga heljus var ok.
Är supernöjd.
Hade gått på en ramp om jag vore du (har extraljus på en annan bil).
Och inte köpa en värsting heller. För blir de för starka, så kommer du få problem så fort du närmar dig en skylt. Det blir ett oerhört blänk, så att du blir bländad av ditt eget ljus.
En sak vet jag, du kommer inte att ångra dig. :)
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 381
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp