Bukefalos 28 år!

sockerdricka

Trådstartare
hamnar lätt för mkt framåtlutad i hoppningen,är det någon som har tips som kan hjälpa mig? jag glömmer lixom bort det medans jag rider. och känner mig trött och så. är det magmuskler jag ska träna upp? :confused:
 
Ta tag i manen, lååååååångt fram! När du sedan har fått in stilen så kan du ju släppa.
 
:rofl: :rofl: :rofl: Oj, är visst lite trött, tror jag!!! Fick för mig att du var för mycket BAKÅTlutad!!! Sorry!
Menar du i upphoppet, över hindret eller i landningen? Var noga med anridningen, sitt kvar i sadeln redan där, så blir det lättare att "stanna kvar" lite i språnget. Ha balansen och styrkan i fötterna, ner genom hälarna. Du kanske står på tårna? Ner med hälarna...
 
Faktum är att nästan alla som tippar fram med överlivet gör det för att hälarna inte är ordentligt nertrampade.
 
Tvinga en kompis att vara med när du hopppar som hela tiden säger till dig att räta på dig. Funkar faktist. fast man blir lite irriterad efter ett tag så det måste vara en GOD vän. :D
 
Precis som snuffsan säger så beror det på att hälarna inte är ordentlgit nertrampad (i de flesta fall) När jag hoppar min ena häst som är lite mindre än vad jag är van med :smirk: Så hamnar mina skänklar en aning för långt bak och tårna för mycket neråt och då åker överlivet fram.

Logiskt ;)
 
När jag gjorde det band min tränare fast stigbyglarna i sadelgjorden (iofs inget att prova på hemma, som hon uttryckte det). Det gjorde att jag inte kunde dra tillbaka skänklarna i sprången och på så vis var mer upprätt.
Faktiskt riktigt bra, men man ska nog ha en tränares vakande öga när man gör det...
 
Ahaaa..okej. Då är det nog möjligt att jag drar tillbaka skänklarna för mkt! :idea: Ska tänka på det nästa gång.. :banana:
 
oj eh..svarar alltid på fel.


men det är nog sant snuffsan, för om jag drar bak skänklarna så tippar ju säkert tårna neråt :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: villhöver
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: valy
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Lutten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 326
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp