E

Enigma

Någon som har något tips om vad man kan göra då hästen vägrar gå? Min ridponny vill inte gå förbi vissa saker när jag rider utan spö som jag nu börjat skippa för att bygga upp ett förtroende. Sist jag red så tog det 2,5 timme när jag red ut men då kom vi en bra bit också. Har provat backa, promenera och låta hästen vänta och fundera lite men jag undrar om det finns några andra tips ?
 
om du har en lite längre lina så kna du gå av hästen hålla linnan lagom sträckt och gå i en halvcirkel runt hästen, så den måste böja halsen och då förlorar hästen balansen lite och tar ett steg åt sidan, då ger man eftergift (beröm) och sen så kan man hålla på så ett tag.. Hästen brukar börja gå efter ett tag. annars så kan man ju gå bakom hästen och driva fram hästen,
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 399
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 518
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp