Mitrolle

Trådstartare
Hjälp mig att lista lite täcken med mellanstorlekar, dvs 140, 150 osv. istället för vanliga 145-155..

Jag vet att Horseware har det, några fler?

Även tips på täcken passande hästar med grova bogar och bred bakdel.

Sv: Tips!

Hejsan! Jag har tyärr inga bra tips på täcken åt dig, men det är dock så att HW:s täcken inte ÄR 130 och 140, de är 135 och 140 om du mäter och jämför. Jag har tex ett halvblod på 160, hon har 6.0 (6.3 ibland)i sina HW, det skulle då vara 130, när hon i andra täcken har 135(145 ibland). Så om din häst har 140 i hw kan du utan problem ta 145 i ett annat täcke förutsatt att det passar då ;)

Jo jag har märkt det, jag har ett Horseware 140 som hästen haft ett tag och jag har andra 145-täcken med.. Men de är nästan för små nu och 155 passar inte alls! De är jättestora.. Så jag letar efter 150-täcken med ljus och lykta :crazy:

Okej, men du kanske ska kolla efter täcken som har geneös passform så du kan ha 145 eller täcken som är snåla i modellen och ta 155 :)

Jo jag får väl göra det *förstår inte varför de inte kan tillverka mellanstorlekar* ska ta och gå igenom alla täcken vi har för att se om nåt är mindre/större i storleken..

Tack för tipset, ska kika på deras täcken i en butik här.. Dock är de ju också rätt dyra (men prisvärda, jag vet) men sålänge hästen växer vill man ju inte lägga ner massa pengar när man ändå står med massa oanvändbara täcken sen :(

Min häst brukar ha 125 men hw:s amigo var lite väl tight i den stl... Tänkte beställa ett rhino wug i 130 men då kanske man ska ta 125 ändå då?

Sorry att jag kapar tråden lite :o ;)

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 775
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 205
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka