Tipsa mig om billig trästolp!!

J

joa

Letar billig stolp. Någon som vet var på nätet alt. via katalog man kan köpa till bra pris?
Köpte förra året på Granngården då dom hade 50x180mm, men de har slutat med den sorten (var inte värst billiga heller) så nu letar jag efter något annat. Skall ha ca 150-200 st.

//Jocke
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Får man lov att länka? www.bmsab.se Annars har jag köpt billiga granstolp som annonserades ut i tidningen. 8:-/styck. Funkade bra för våra hagar, men de är inte enhetligt tjocka och de har barken kvar.
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Du kan ju alltid köpa 45*45 mm på brädgården och kapa till, brukar kosta kring 5kr metern, håller dock inte så länge då det är obehandlat virke men man kan ju byta ut till bättre stolpar allt eftersom.
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Jag tycker bole har bra priser och snabb leverans. Nu har jag inte kollat in priserna på just stolparna men kolla där.
Mvh Pia
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Köp vad som helst utom granstolp för de smakar mums och går åt ganska fort....
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Obehandlad är uteslutet. Orkar knappast byta upp mot 150 stolp i onödan.
Bole är inte särkilt billiga. Inte bmsab heller. Inte på ordinarie pris i alla fall.

//Jocke
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Still no luck :(
Vill hitta 5 x 180cm. 6 cm grova behövs inte anser jag (inte i en sommarbeteshage i alla fall). Jag fick förra året 50 stolpar mer för samma pengar när jag valde 5 cm över 6 cm.
Tipsa om var jag hittar 5 cm stolp!!!

//Jocke
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

köp begagnat! det finns ofta folk som säljer bra stolp begagnat jättebilligt. jag köpte runt 120 st för en 5/st förra året. de hade suttit uppe ca 5 år men är fortfarande fina. så de ska väl förhoppningsvis hålla i några år till!
 
Sv: Tipsa mig om billig trästolp!!

Kolla i telefonkatalogen. Woody bygghandel ställen och andra lokala bygghandlare brukar sälja stängselstolpar. De brukar ha både första och andrasorteringar. Så köper vi alla våra stolpar.
Jag vet inte hur de ligger till prismässigt, vi brukar mest kolla på kvaliteten. Den brukar hänga ihop rätt bra med priset.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp