Tipsa mig om tv-serier!

hjärter_dam

Trådstartare
Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.

Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare

Önskas ej:
SiFi/Fantasy
Alltför otäckt, jag får svårt att somna om jag blir för skrämd och uppskattar inte alls skräckfilm eller liknande

Vi har sett och gillat exempelvis Bron, House of Cards, Newsroom, Madam Secretary, Designated Survivor, Suits etc. Vad har ni för tips på liknande serier av bra kvalitet?
 
Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.

Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare

Önskas ej:
SiFi/Fantasy
Alltför otäckt, jag får svårt att somna om jag blir för skrämd och uppskattar inte alls skräckfilm eller liknande

Vi har sett och gillat exempelvis Bron, House of Cards, Newsroom, Madam Secretary, Designated Survivor, Suits etc. Vad har ni för tips på liknande serier av bra kvalitet?

En gammal goding är ju Twin Peaks. Kommer en ny säsong i vår så kan ju vara läge att kolla ikapp.
Det är dock lite övernaturliga inslag med men inte alls på samma sätt som en fantasy-serie (gillar inte heller sådana).
Bloodline tror jag att ni båda kommer att gilla, finns på Netflix. Lite seg i början men sen är den riktigt bra. Stämningen, dialogen och berättartekniken är extra bra.
 
En gammal goding är ju Twin Peaks. Kommer en ny säsong i vår så kan ju vara läge att kolla ikapp.
Det är dock lite övernaturliga inslag med men inte alls på samma sätt som en fantasy-serie (gillar inte heller sådana).
Bloodline tror jag att ni båda kommer att gilla, finns på Netflix. Lite seg i början men sen är den riktigt bra. Stämningen, dialogen och berättartekniken är extra bra.

Tack för tips! Twin peaks har jag ett hum om och jag uppfattar att den är lite för skruvad och läskig för min smak, men Bloodline ska jag defintivt kolla upp.
 
The good wife är riktigt bra!

Scandal är också bra. Finns en miniserie på netflix som heter The politician's husband som är bra också.

Och såklart den gamla godingen The West Wing, men den kanske ni redan har sett?
 
Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.

Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare

Önskas ej:
SiFi/Fantasy
Alltför otäckt, jag får svårt att somna om jag blir för skrämd och uppskattar inte alls skräckfilm eller liknande

Vi har sett och gillat exempelvis Bron, House of Cards, Newsroom, Madam Secretary, Designated Survivor, Suits etc. Vad har ni för tips på liknande serier av bra kvalitet?
Forbrydelsen? Borgen? Danskt, välgjort, krimi respektive politiskt drama.
 
-Bosch- Amerikansk deckare
-Den fördömde- Svensk kriminalserie. Många bra skådisar som bla Lassgård
-True detective - Amerikansk thriller/deckare m bla Matthew Mc Conaughey
-Fargo - Amerikansk deckare. Helt fristående mot filmen
 
The Killing (Joel Kinnaman:love:) The Fall, Marcella och Peaky Blinders är de bästa serierna jag såg på Netflix under föregående år :up: (Peaky Blinders är dock ingen deckare, men ändå värd att rekommendera!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp