Tipspromenad

Luktpion

Trådstartare
Vi ska ha namngivningskalas om ett par veckor och ska ha tipspromenad som är relaterad till sådant som rör bebisen på något sätt. Problemet nu är att jag har svårt att komma på en utslagsfråga. Jag hade helst velat ha att man ska gissa hur mycket bebisen väger den dagen, exakt på tiotalet gram (som på vågen på BVC) men det går väl inte att få tag i en våg som är så exakt? (Måste ta 8 + kilo).

Har ni några andra idéer? Det behöver inte ha just med honom att göra utan kan ha med babissaker generellt att göra.

Samt har ni tips på bra priser? Jag hade tänkt att det skulle vara tre priser och så får den med mest poäng välja först osv. Någon chokladask kanske, men kanske dumt om allt är godis? :)
 
Senast ändrad:
En lite bättre bagagevåg kanske kan fungera? Då får man bädda ner bebis i typ en ikeakasse och inte lyfta så högt ;) Eller om du känner någon storfiskare så brukar dom ha vågar som mäter exakt, tydligen viktigt det där :laugh:

Vi ska ju också ha namngivning och jag har beställt hem små magneter med foto på junior som ska vara pris, klart släkt och vänner vill ha världens gulligaste unge på kylskåpet? :laugh:
 
En lite bättre bagagevåg kanske kan fungera? Då får man bädda ner bebis i typ en ikeakasse och inte lyfta så högt ;) Eller om du känner någon storfiskare så brukar dom ha vågar som mäter exakt, tydligen viktigt det där :laugh:

Vi ska ju också ha namngivning och jag har beställt hem små magneter med foto på junior som ska vara pris, klart släkt och vänner vill ha världens gulligaste unge på kylskåpet? :laugh:

Men ja såklart! Då ska jag höra mig för om vågen, det finns det säkert någon som har någon sån. 😃

Vad roligt med magneter! Det var ju ett supertips! Tack :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 183
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 144
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 885
Senast: Görel
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 051
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp