Tisdag helt enkelt

Status
Stängd för vidare inlägg.
4679
Ibland får man den starten på morgonen som man får och så får man jobba sig upp från det resten av dagen. Idag var det så. Vaknade upp ur en hemsk mardröm (om att jag och min man skulle skilja oss) och såg att om 30 min ska barnen vara på förskolan! Mina barn är inte bra på att stressa, och att behöva väcka dem brukar innebära mycket gråt och gnäll. Ja, de har ju ärvt mitt morgonhumör vill jag lova.
Fick i alla fall dit dem någorlunda i tid även om mitt tålamod försvann någonstans mellan påklädning av stövlarna och jackan. Efter den starten var jag helt knäckt. Valde att redan bryta min nya morgonrutin med promenad efter jag lämnat barnen och åkte hem för att äta frukost. :down:
Men idag hade jag äntligen bokat tid hos frisören. En ny jag aldrig testat förr så det kändes extra spännande. Och vad lyckat det blev! En toppentjej som inte pratade på en massa utan jobbade noggrant och intensivt med mitt tjocka hår. Kunde bara sitta och njuta när hon masserade hårbotten och höll på med alla slingpaket. Ingen stress inom mig, bara harmoniskt njutande! Frisering borde vara friskvårdsbidragsgrundande!! :bow:

Pratade med en foderexpert om hur jag ska få bukt på min hästs foderstat. Jag har så svårt att komma upp i bra balans med energin då proteinet i ensilaget är så högt. Jag har fram tills nu gett massa kompletterande energi i form av havre och krafft sport för att få någorlunda balans men ändå börjar Zam tappa i vikt nu. Experten tycker att jag ska testa att byta ut en del ensilage mot halm istället och det lät ganska logiskt faktiskt. Så nu ska jag börja leta efter någon som säljer det och hitta en bra förvaring i min transport.. :crazy:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp