Titta på stallplats - vad tänka på?

F

Fjunet

Jag ska titta på stallplats i veckan, och jag undrar om det är något speciellt jag ska tänka på? :confused: Har aldrig tittat på stallplats innan... :crazy:
 
Sv: Titta på stallplats - vad tänka på?

*Är stallet fräscht och välskött?
*Ordning och reda eller prylar överallt?
*Hagarnas storlek och utseende + staketens skick.
*Hur länge är hästarna ute på dagarna?
*Vem gör vad av utsläpp fodringar osv? Kollektiv, rullande schema eller fullskötsel?
*Finns vatten inne? Varmvatten? Duschspilta? Vattenkopp eller hink i boxen?
*Ridmöjligheter. Bra ridvägar, tillgång till ridhus/ridbana? Ta dit egen tränare? Bokningar?
*Kommunikationer. Bussar/tåg, tidtabeller.
*Vad ingår av strö och foder? Hur mycket av allt isf?
*Om du får köpa in hö osv själv, vilka lagringsmöjligheter får du? Vilket strö är tillåtet att använda?
*Fodringsrutiner/tider.
*Ingår täckesbyten? Benskydd på/av?
*Sadelkammare. Uppvärmd? Täckestorkning/-sommarförvaring? Skåp/garderober?

Och, såklart, stallägarens allmänna hästsyn och personkemin. Det är viktigt att man kommer överrens och kan diskutera och kompromissa om vissa saker.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, behöver lite råd. Om jag inte har någon uppsägningstid varken skriftligt eller muntligt på min stallplats, så borde jag väl i...
Svar
6
· Visningar
1 645
Senast: Lobelia
·
Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar en sak. Om man säger upp en stallplats är det bara det som står i avtalet som gäller gällande urstädning eller kan...
2
Svar
32
· Visningar
3 938
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp