Tittar in i din... Ryktlåda!

skiesabove

Trådstartare
Det kommer ju titt som tätt trådar från nya hästägare om vad folk har i sina ryktlådor, och jag tycker det är mysigt att läsa trådarna om vad folk gör och äter till vardags och så.

Så här kommer en tråd om ryktlådor :)!

Såhär ser min ut, skurhink från Ikea som jag är otroligt nöjd med. Jag har lösdrift och står gärna ute och ryktar när vädret tillåter, så det är väldigt smidigt att den är lättburen.
 

Bifogade filer

  • IMG_20230409_170630.jpg
    IMG_20230409_170630.jpg
    246,8 KB · Visningar: 307
Första våningen, de borstar jag använder mest. Jag har en långhårig häst, märks det 😂?

De här borstarna har jag samlat på mig genom åren och är bara de jag verkligen använder och gillar mest. Speciellt hovkratsen är jag oerhört nöjd med, bekvämt grepp men stark metall (från Loesdau).
 

Bifogade filer

  • IMG_20230409_170720.jpg
    IMG_20230409_170720.jpg
    255,6 KB · Visningar: 244
En av mina hästar lyfte min ryktkorg och hällde ut innehållet för någon vecka sedan. Hittade förutom enorma mängder hår och skit en handske som jag inte hade någon aning om att jag hade, och några borstar jag glömt. Man använder ju mest samma hela tiden och de ligger överst.
 
Hästarna hemma. Jag har typ en sådan här vid uppställningsytan:
forvaringsvagn-med-tre-korgar---rostfritt-stal.jpg


Lätt att lyfta ut om vi vill stå ute, snabb översikt.

Sedan har vi en liten ryktlåda borta vid lösdriften (i andra änden av gården), bara för att det är trist att gå typ 200 meter för att hämta en hovkrats :p

Åker vi iväg har vi oftast en mjuk ryktväska.
 
Jag har denna:
1681106497453.png


Den är gammal, smutsig och så sliten att det snart går hål i botten. Måste snart byta men är lite snål så låter den göra sitt jobb tills den dör🤪

Har inte jättemånga borstar. Gav bort alla borstar när jag hade en längre hästpaus för typ 10-15 år sedan, och sen har jag bara köpt sånt som faktiskt kommer till användning. Får ta en bild senare om jag kommer ihåg!

Min bästa borste är faktiskt en skoborste. Hittade den nyligen. Den är helt perfekt för kort päls. Tät, ganska bort borst och precis lagom mjuk för att vara effektiv och ändå finputsa.
 
Åh, vill också vara med! Ryktväskan får jag fota imorgon, men kan bjuda på min stallväska (den som åker med fram och tillbaka dag ut och dag in):
 

Bifogade filer

  • 20230411_162631.jpg
    20230411_162631.jpg
    202,8 KB · Visningar: 143
Extra karbinhakar och klicker.
Annars så fyller jag den med ombyte, rena mikrofiberdukar, matlåda att ta hem kraftfoder i (tycker det är skönt att kunna låta fodret ligga och dra i vatten på morgonen innan jag åker), ligger mobilladdare och snus däri också 😅
Wipes till händerna, blir så fruktansvärt lerig och dammig så det är skönt att torka av sig innan man åker hem.
 
31AB4138-20A4-4C4D-9A62-0DFE0727CF2A.jpeg

Här är min som står på en hylla vid skötselplatsen (eget stall med bara mina egna tre hästar). Har också en hink med fler borstar i sadelkammaren men detta är favoriterna som används mest :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 069
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 696
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp