Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petruska

Trådstartare
Och startar med lite ost!
 

Bifogade filer

  • 20181115_201952.jpg
    20181115_201952.jpg
    144,8 KB · Visningar: 78
På tal om OST, så vill jag ännu en gång, slå ett slag för ICAs hushållsost Folke! Sinnessjukt god både på mackan och som tilltugg, blivit helt beroende! :d Enda osten vi köper numera.
Och jag blev inte alls så förtjust och eftersom den bara säljs i jättebit slutade det med att vi rev ner det mesta och stoppade i frysen (svinbra, iofs, den hamnar på allt möjligt). Men om den är en hushållsost är det kanske inte konstigt att vi blev besvikna, vi väntade oss mer smak!
 
Och jag blev inte alls så förtjust och eftersom den bara säljs i jättebit slutade det med att vi rev ner det mesta och stoppade i frysen (svinbra, iofs, den hamnar på allt möjligt). Men om den är en hushållsost är det kanske inte konstigt att vi blev besvikna, vi väntade oss mer smak!

Det LÅTER för mig som ost min unge hade gillat som liten. Med sin handstil skrev han SMAKLÖS OST på inköpslistan.

Jag tycker absolut inte att den är smaklös. :) Men mild, definitivt!
 
Eftersom jag inte orkar ta bild kan ni föreställa er den fabulösa middag jag i skrivande stund äter: Gröna ärtor, kidneybönor och paprika rört i en kastrull med en fetaoststump och ett ägg. Utsökt avsmakat med flingsalt, nymalen svartpeppar och olivolja.
 
Senast ändrad:
Eftersom jag inte orkar ta bild kan ni föreställa er den fabulösa middag jag i skrivande stund äter: Gröna ärtor, kidneybönor och paprika rört i en kastrull med en fetaoststump och ett ägg. Utsökt avsmakat med flingsalt, nymalen svartpeppar och olivolja.
Och jag var så hungrig att det var gott. Och redan slut.
 
Jag tog inte heller en bild. Men jag åt kylskåpsrens som blev jättegott. Perfekt al dente spaghetti som jag rörde ner i en panna där det redan hade gottat ihop sig: schalottenlök, vitlök och torkad, mortlad trattkantarell ihop med smör. Fintärnad rotselleri som var ganska skrumpen på ytan. Babyspenat som sjöng på absolut sista versen. Chiliflakes, en slatt creme fraiche, och sist salt och peppar och parmesan. Beige:t men gott.
 
Ja hon börjar bli för odräglig. Flintastek fram till jul är det som gäller för att avgifta henne.

Själv had ejag tänkt fotografera mina färska räkor, men oj, de råkade ta slut innan jag hittade mobilen ... :(

Fullt förståeligt :up: plus att jag hade banne mig strypt dig om jag fått se en bild på färska räkor... :cautious: :D
 
Fick en hit en liten geoass igår och lovade att bjuda på middag (han kom hit rätt sent). Väldigt enkelt med svampsås, stekt fläskfilé, klyftpotatis och en enkel sallad. Han tyckte det var jättegott och åt som om det inte fanns någon morgondag :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp