Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokcirkel igår, det var min tur att fixa fikat. Vi hade läst Göteborgs schamaner och egentligen hade jag velat komma på något skojigt med tema Göteborg eller schamaner, t.ex skojiga pulvergodis eller så, men jag hade knappt om tid och ett bråkande knä som inte ville att jag skulle ranta runt hela stan, så det fick bli närmaste butiken vilket var en riktigt trevlig Netto.

Köpte fröiga frallor, rosmarinkex, brieost, ädelost, fikonmarmelad, paprika i två färger, pepparsalami, en ask praliner och en låda munkar (såna med skum i). Kulturtanterna sprudlade! (Vi fick kaffe och / eller te i Muminmuggar också, så det hjälpte förstås ;))

Väl hemma hos boyfriend, alldeles för sent, fick jag en spännande kallpressad juice (han köper ALL dryck som ser spännande och ny ut, ofelbart) från Loviseberg Råsaft - äpple/ananas/lime/ingefära/mynta, och pepparkaksgiffel och någon lustig liten chokladdragerad mandel med rött glitter på :D
 
Fullt förståeligt :up: plus att jag hade banne mig strypt dig om jag fått se en bild på färska räkor... :cautious::D

Kan ta en bild på dem jag tänker äta nästa torsdag då. :)
Idag måste jag göra något med jordärtskockor. Något förslag? Puré, soppa och grilla dem i ugnen har jag gjort till - om inte leda så åtminstone på gränsen. Så nya sätt att attackera dem mottages tacksamt. Eller speciellt goda sätt på de redan nämda rätterna.

@Petruska åtminstone jag vill inte ha en bild på flygplansmaten, utan en bild där du tvingas äta den ...
 
Kan ta en bild på dem jag tänker äta nästa torsdag då. :)
Idag måste jag göra något med jordärtskockor. Något förslag? Puré, soppa och grilla dem i ugnen har jag gjort till - om inte leda så åtminstone på gränsen. Så nya sätt att attackera dem mottages tacksamt. Eller speciellt goda sätt på de redan nämda rätterna.

@Petruska åtminstone jag vill inte ha en bild på flygplansmaten, utan en bild där du tvingas äta den ...
Får väl se om flygvärdinnorna tvångsmatar mig. 😣

Min son hittade en gång ett tips där man stekte eller om det var ugnsbakade, jordärtskockor i många timmar. Det blev kolor!
 
Kan ta en bild på dem jag tänker äta nästa torsdag då. :)
Idag måste jag göra något med jordärtskockor. Något förslag? Puré, soppa och grilla dem i ugnen har jag gjort till - om inte leda så åtminstone på gränsen. Så nya sätt att attackera dem mottages tacksamt. Eller speciellt goda sätt på de redan nämda rätterna.

@Petruska åtminstone jag vill inte ha en bild på flygplansmaten, utan en bild där du tvingas äta den ...

Det finns inte mycket som är godare än skockor... :d Jag brukar klyfta dem, lägga i en form och blanda med vitlök, lite grädde, salt och peppar, en skvätt vitt vin och så parmesan ovanpå, och sen baka i ugnen. Rent hiskeligt gott som tillbehör eller som huvudrätt med en matig sallad till.
 
Det finns inte mycket som är godare än skockor... :d Jag brukar klyfta dem, lägga i en form och blanda med vitlök, lite grädde, salt och peppar, en skvätt vitt vin och så parmesan ovanpå, och sen baka i ugnen. Rent hiskeligt gott som tillbehör eller som huvudrätt med en matig sallad till.

Det där lät ju toppen! :) Ska genast testa. Funderar på fisk till? Vad tror du?
 
Ska säga att swacosen är slut, och sluta ta med mig BARN till mataffären på fredagar:meh:

Musselfredag, det vore nåt det.
Jag hade turen att min unge var på håret för gammal för att fatta att ungar kort tid senare alla skulle vilja ta swacos. Jag har aldrig behövt laga det hemma.
 
Jag hade turen att min unge var på håret för gammal för att fatta att ungar kort tid senare alla skulle vilja ta swacos. Jag har aldrig behövt laga det hemma.
Men jag köper hela kittet med burkmajs och allt åt fattiga ibland. Fattiga barn vill vara som "alla andra". Jag brukar köpa så det räcker för tre fredagar och lördagsgodis som kan räcka lika länge. Sånt är viktigt, tror jag.
 
Men jag köper hela kittet med burkmajs och allt åt fattiga ibland. Fattiga barn vill vara som "alla andra". Jag brukar köpa så det räcker för tre fredagar och lördagsgodis som kan räcka lika länge. Sånt är viktigt, tror jag.

Det är ju det.
Så jag gör samma, men hemma skippar vi burkmajsen. Hittade dessutom trevliga glutenfria tortillas, små och tunna. Gjorda på vit majs.
 
Fredagsmiddag! :d Ungsrostade kastanjer och diverse plock. Blev även varsin bakpotatis med skaldjursröra. Hittade till och med ett drickbart alkoholfritt bubbel :banana:
IMG_20181116_193315945_HDR.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 425
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 161
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 530
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp