Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag blev det sallad.
Avokado, granatäpple, salladsmix, tomat, Chévre och honungsrostad paprika och valnötter.
Gjorde vinegrätt på avokadoolja, balsamvinäger och salladskrydda.

20181204_125350.jpg
 
Jag, som inte ätit rött kött på länge, gjorde gryta på högrev. Den fick sjuda flera timmar och massor av rotsaker fick gå med sista halvtimmen. Resultatet blev riktigt gott. :d + att två omgångar blev till lådor i frysen - gillar att slippa matlagning ibland, och grytor funkar så bra i frysen. Bara att tina, häva i fräscha rotsaker och man är hemma.
 
Jag komponerade hela dagens middag utifrån att vi hade överbliven pizzasallad från i lördags :D
Så, pitabröd med pizzasallad, hemgjord falafel med jordnötter, picklad rödlök, hyvlad morot, spetspaprika, yoghurtsås med chili och isbergssallad lyckades jag få ihop. Så löjligt gott! Och jag som inte ens gillar pizzasallad :o
 
Jag komponerade hela dagens middag utifrån att vi hade överbliven pizzasallad från i lördags :D
Så, pitabröd med pizzasallad, hemgjord falafel med jordnötter, picklad rödlök, hyvlad morot, spetspaprika, yoghurtsås med chili och isbergssallad lyckades jag få ihop. Så löjligt gott! Och jag som inte ens gillar pizzasallad :o

Jag äääälskar pizzasallad! Har förmodligen att göra med vad @Petruska hävdar, att vi utlandssvenskar börjar vurma för basic mat som pizzasallad och brunsås. :o

Jag har köpt rödvin med hästetikett! Om det är gott köper jag en flaska till min tränare och ritar fjordhästfrisyr på hästen. :D
 
Jag äääälskar pizzasallad! Har förmodligen att göra med vad @Petruska hävdar, att vi utlandssvenskar börjar vurma för basic mat som pizzasallad och brunsås. :o

Jag har köpt rödvin med hästetikett! Om det är gott köper jag en flaska till min tränare och ritar fjordhästfrisyr på hästen. :D
Själv äter jag aldrig pizzasallad och undviker att ta med hem i vanliga fall :o Så det var svårt att komma på något rimligt att äta det med (eftersom det är oätligt ihop med pizza då :D)
 
Ledig dag = matlådeproduktion. Blev en kokosmjölkgryta med diverse grönsaksrester - potatis, lila morot, blomkål, spenat - kryddad med citrongräs, röd curry och jordnötssmör. Rätt gött men fult. Ris till. Rätt nummer två blev lasagne, den blev sådär. Gjorde för lite bechamelsås. Vilken miss! Kan också bero på att jag hade i seitanfärs som jag stödköpte på jobbet häromdagen pga kort datum. Seitan måste verkligen hårdkryddas, glömmer alltid det... Men tomatsåsen blev okej, hade rödvin och rökt paprika i. Hackade cashewnötter ovanpå. Gött. Obs! Åt alltså båda rätterna till middag, måste ju se så att de blev okej! :angel:
Till efterrätt ska jag äta raw food-kakaobollar found in a dumpster. :d
 
Laxbiffar med nudelsallad till middag idag. Laxbiffarna kryddades med ingefära, chili, vitlök och salladslök. I salladen var det risnudlar, huvud morot, riven zucchini, sesamfrön, jordnötter, salladslök, picklad rödlök från gårdagen och en skvätt mirin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 148
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp