Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon fikade en krydda han fått från din syster. Troligtvis när hon var iindien.

Cicu

Någon som har en aning om vad det är? Smakar inte illa men kan inte placera smaken alls. Försökte googla men fann nada.
 
Jag har dragit åt svångremmen på matkontot rejält här sen all lyxmat vi ätit över jul och nyår (ingen julmat)
Det blev Spagetti och köttfärssås i dag. Räcker nog till två middagar till för oss tre :up:
 
Ni vet, ghormeh sabzi? Min persiska favoritgryta. PARTNER hade lagat det när jag kom hem! Med basmatiris. Min mage står i fyra hörn och ghormeh sabzi--komans särskilda frid vilar över hemmet.

Strax kaffe och obligatorisk chokladbit.
 
100_21_1139.jpg

Fick en tekanna i julklapp!
Så har druckit te, Earl Grey med blå blommor, blandat med det sista av mitt Kusmi Paris-te.
Till det blev det knäckemackor med cheddarost och skorpor. Nu blir det mer te och mörk choklad med mandel och apelsin eller karamell.

Lunch åts på LOKAL! Fish and chips, inte det minsta lik som det ska vara, men gott med det och på "riktig" fisk
(utan maskar och liknande). #läs inte fodertråden på hund
 
Senast ändrad:
Min Ica hade finfint pris på färska bär igår, så egentligen ville jag äta naturell yoghurt med just hallon och blåbär i ohemula mängder och vara nöjd med det. Man kan förstås diskutera import av saker som inte är i säsong, men efter årets första arbetsmåndag hade jag ingen lust att diskutera det, ens med mig själv ;)

Nu sansade jag mig och gjorde en svampomelett först, med lite favoritost i (Boxholms Borgmästar, så god), liten tonfisk och ett par nävar pärltomater till. Alla butiker verkar ha extrapriser på gröna godsaker denna veckan, det var broccoli och tomater och bär och sallad och jag vet inte allt.

Men sen...

mobiluppladdning_5c345378e087c351a1270734.jpg
 
Utfodrade fyra borrare igår (skiftbyte). Gjorde 10 portioner ris och wok på 1 kg kött (och givetvis en stor mängd diverse grönsaker). Samt en Kesella-kladdkaka (1 1/2 sats av den) med vaniljsås, vaniljglass och romrussin till.

Jag fick ingen matlåda, allt gick åt inkl efterrätten :rofl: Kan tillägga att det jag åt var min vanliga portion.. dvs kanske typ 1/2-2/3 av en vanlig portion... borrare vet hur man äter :laugh:
 
Alltså jag är så nöjd med att jag har fått åtminstone tre personer att säga SWACOS :love:

Har förresten inte heller avnjutit denna delikatess på ett tag. Du kan skicka hit BARNET på swacos-läger om du vill @Hyacinth, i det här hushållet har vi inget emot att äta det tre dagar i veckan! Eller jo, sambon har det, men det är jag som bestämmer :D
 
Alltså jag är så nöjd med att jag har fått åtminstone tre personer att säga SWACOS :love:

Har förresten inte heller avnjutit denna delikatess på ett tag. Du kan skicka hit BARNET på swacos-läger om du vill @Hyacinth, i det här hushållet har vi inget emot att äta det tre dagar i veckan! Eller jo, sambon har det, men det är jag som bestämmer :D
Du är också INFLUENCER.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 148
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp