Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu lagat INFLUENSISK carbonara med bacon från glad gris. Hörde ryktas att det var VLINETS dag idag, osäker på om det stämmer men vågar absolut inte chansa! Här får ni en bild. Sallad schmallad, lite tulpaner fick vara med istället.
 

Bifogade filer

  • 1035C805-40E4-4465-A161-B0D0A4C6C131.jpeg
    1035C805-40E4-4465-A161-B0D0A4C6C131.jpeg
    217,4 KB · Visningar: 31
Har nu lagat INFLUENSISK carbonara med bacon från glad gris. Hörde ryktas att det var VLINETS dag idag, osäker på om det stämmer men vågar absolut inte chansa! Här får ni en bild. Sallad schmallad, lite tulpaner fick vara med istället.

VLINETS dag tror jag också att det är. Körde vitt till gnoccisen eftersom den fick sjuda lite i det. Man fåpr verkligen inte chansa i onödan.
 
Jag har kommit över en förpackning inte alltför plågad kyckling, och lagade därför en av mina favoriter från tiden när jag åt kyckling lite då och då.

Tomater i klyftor, kyckling i bitar, kronärtskocka, oliver, rosmarin, olivolja och en massa citronsaft fick gå i ugnen någon timme. Sedan toppas med smulad fetaost och gratineras några minuter. Serverade med buljongkokt matvete. Jättegott.
 
Igår åt vi ugnsrostade rotfrukter, stekt lax och grönkålspesto. Det sistnämnda var väldigt gott! Och eftersom vi inte kan göra lagom mycket av något så hade vi en hel del kvar av peston, vilket resulterade i pasta vänd i grönkålspesto med stekt halloumi, vaxbönor och harry kuvert till middag idag.
 
I dag blev det väldigt husmaskostigt.
Pannbiff, brunsås, stekt potatis och råstekt broccoli.

I morgon lagas ingen mat. Då ska vi äta upp resten av gårdagens gryta.
 
Hoppsan, fick hämta tråden på sida 2! :eek:
Igår spaghetti med burkpesto och småtomater, idag är jag ledig och har mest ätit blandad sallad. Gött.
Men jag har ett problem: stjälkselleri. Köper emellanåt en stjälkselleri och när jag har gjort av med två, kanske tre stjälkar, så vill jag aldrig mer se den. Har den rå i sallad och överröstar den med andra salladsingredienser som är goda. :o Vad gör ni med stjälkselleri? Är den god varm? Är den god i någon form?
 
Hoppsan, fick hämta tråden på sida 2! :eek:
Igår spaghetti med burkpesto och småtomater, idag är jag ledig och har mest ätit blandad sallad. Gött.
Men jag har ett problem: stjälkselleri. Köper emellanåt en stjälkselleri och när jag har gjort av med två, kanske tre stjälkar, så vill jag aldrig mer se den. Har den rå i sallad och överröstar den med andra salladsingredienser som är goda. :o Vad gör ni med stjälkselleri? Är den god varm? Är den god i någon form?
Min medryttarhäst älskar stjälkselleri, upptäckte jag i lördags :idea: Om du verkligen inte kommer på något annat att göra med den alltså...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 035
Senast: Bexzor
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 500
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Rosett
·
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 159
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp