Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har torkad tång kvar sedan nyårsaftons lokala tema. En vego-bouillabaisse med tång i skulle ju även smaka hav!
Och detta blev min lunch! Jag hade sjögräs kvar från sist vi gjorde miso, så jag värmde på soppresten med sjögräset till en sen lunch idag. Tack för idén! Det blev bra, även om det säkert blivit mer havssmak om sjögräset gått med längre tid. Soppan hade för övrigt mognat i smakerna och saffranet var mer framträdande idag.
 
Strax middag, influensertortellini fyllda med svamp kokta i en sås på fina små champinjoner, stjälkselleri, squash, timjan, vitlök, chipotle, vitt vin och en liten klatt crème fraiche. Bladpersilja, svartpeppar och en stump tärnad och stekt halloumi som topping. Ser lovande ut!

PS Badkaret är inte längre i vardagsrummet!
 
Senast ändrad:
Och detta blev min lunch! Jag hade sjögräs kvar från sist vi gjorde miso, så jag värmde på soppresten med sjögräset till en sen lunch idag. Tack för idén! Det blev bra, även om det säkert blivit mer havssmak om sjögräset gått med längre tid. Soppan hade för övrigt mognat i smakerna och saffranet var mer framträdande idag.
När det gäller tången, visar experimenten inför nyår, blir havssmaken snarare lätt lite väl framträdande.
 
Precis hemkommen från ett fantastiskt restaurangbesök!
Middagen åts på en nyöppnad libanesisk restaurang, det beställdes maze av hela sällskapet.
Holy moly, jag rullade hem, lycklig i själen över denna fantastiska mat! :love::love::love:
Höjdpunkten var blomkål med mängder av vitlök, någon röra på morrot och oliver samt någon röra av okänd typ!

Självklart dracks det bubbel till :up:
 
Precis hemkommen från äventyret där jag låste ute mig. :cautious:
Maten står och snurrar i micron, det blir matlåda (låter trevligare än gårdagens rester) vego schnitzel med ost och potatisgratäng med extraextra vitlök. :love: Lite grillkrydda på så blir det toppen!
Helt ok med tanke på tidpunkten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 428
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 530
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp