Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett liv i lyx. Städfirma inklusive fönsterputsare tar hand om.lägenheten under förmiddagen. Jag äter frukost på lokal.

Och skäms över rutavdraget. Ska ge en rejäl slant till Läkare utan gränser som tvätt av samvetet.
 

Bifogade filer

  • 20181207_081833.jpg
    20181207_081833.jpg
    221,5 KB · Visningar: 30
Fredagslunch på lokal; fisksoppa med aioli och ett halvdant bröd, sallad med en dressing som måste ha varit på skånsk senap, vilket faktiskt var ganska gott. Soppan var mustig, men enligt min partner inte i närheten av min mammas. Vi ägnade lunchen åt att prisa hennes kokkonst och avundas hennes förmåga att få surdegsbröden riktigt sura. Min partners bröd blir inte riktigt så sura som jag hade önskat. Anledningen kan vara att vi har det allddeles för varmt hemma och att mamma, som bor i ett hus från sekelskiftet 17-1800, har en fantastisk liten matkällare med perfekt långjäsningstemperatur. Vi beslöt oss för att experimentera lite med bröd i helgen!
 
Fredagslunch på lokal; fisksoppa med aioli och ett halvdant bröd, sallad med en dressing som måste ha varit på skånsk senap, vilket faktiskt var ganska gott. Soppan var mustig, men enligt min partner inte i närheten av min mammas. Vi ägnade lunchen åt att prisa hennes kokkonst och avundas hennes förmåga att få surdegsbröden riktigt sura. Min partners bröd blir inte riktigt så sura som jag hade önskat. Anledningen kan vara att vi har det allddeles för varmt hemma och att mamma, som bor i ett hus från sekelskiftet 17-1800, har en fantastisk liten matkällare med perfekt långjäsningstemperatur. Vi beslöt oss för att experimentera lite med bröd i helgen!
@Koltrast lär vara ägare av det oumbärliga köksrdskapet vinkyl. Du kanske behöver en surdegskyl? Ev kan en vinkyl konverteras?
 
@Koltrast lär vara ägare av det oumbärliga köksrdskapet vinkyl. Du kanske behöver en surdegskyl? Ev kan en vinkyl konverteras?
Smart! Vi håller på och experimenterar med att i smyg stänga av radiatorerna i kökstrappen för att se om vi kan få ner temperaturen tillräckligt där, men en vinkyl låter ju onekligen som något som leder till mindre ilska från grannarna!
 
Smart! Vi håller på och experimenterar med att i smyg stänga av radiatorerna i kökstrappen för att se om vi kan få ner temperaturen tillräckligt där, men en vinkyl låter ju onekligen som något som leder till mindre ilska från grannarna!
Långjäsning i kylen kanske kan vara ett alternativ?
 
Jag delar den uppfattningen och skippade curryn :angel:

Vem vet. Det kanske är en sån där skum kombo som verkligen gifter sig. Som pepparkaka och ädelost. Själv avskyr jag den kombon trots att jag älskar båda grejerna för sig. Men ihop :wtf: mina smaklökar får sendrag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp