Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag utfodrade mig och min Ömma Moder med pizza på klassiskt fredagsmysmanér. Två stycken, båda bottnade med crème fraîche och mozzarella. Sedan kronärtskockscrème, champinjoner och karamelliserad rödlök på den ena, päron och blåmögelost på den andra. Båda toppade efter gräddning med ruccola och rostade pinjenötter, päron+ostpizzan även med kulturtantsketchup. Gott.
 

Bifogade filer

  • DSC_0219.JPG
    DSC_0219.JPG
    310,9 KB · Visningar: 26
Jag ville ha wraps, men jag ville också ha vitlöksfräst grönkål, så jag kombinerade de tu och imploderade av gött! Trots minimala bröd orkade jag bara två wraps och en hög sallad, ska försöka rulla till sängen nu. Provade en ny tofusort med jordnötsbitar i och den var precis så jävelgod som jag hade hoppats! Längtar efter restlunchen imorgon. :d
IMG_20190111_225451.jpg
 
Efter att ha levt på skorpor och knäckebröd med smör och ost, så tog smöret slut idag. Bestämde mig för att inte köpa mer smör så jag äter upp yoghurten först, samt drar ner lite på knäckebröds ätandet.

Så till kvällsmat blev det skivad banan och skivad äpple, vanilj yoghurt och så lite kanel på.

@Petruska Hoppas det inte är något allt för allvarligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 591
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 148
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp