Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Influenserfrukost värdig Instagram (jag tog såklart inga bilder): mycket tjusig skål med gårdagens aprikosgröt på havre och dinkel, filead blodapelsin, grovkackade rostade hasselnötter och mängder av grovt nymalen kardemumma och så iKaffe. En skiva hembakat surdegsbröd med blåbärsmarmelad och lagrad präst och en cappuccino på iKaffe och det sista av finbönorna.
 
Jag har ett expriment i ugnen som kan bli fjasko 🙈

Jag fick sug på filodeg och köpte ett paket. Nu har jag fräst ihop nått kokkilimokk på köttfärs och grönskaksslattar ur kylskåpet. Lök, paprika och tomat från gårdagens Tacos samt zuccini och spetskål. Hade en massa cremé fraiche så jag gjorde en äggstanning på den. Rörde ihop allt i gegga och hällde i pajskal av filodeg.

Har jag otur förblir det en sörja, fast varm.
 
Jag har ett expriment i ugnen som kan bli fjasko 🙈

Jag fick sug på filodeg och köpte ett paket. Nu har jag fräst ihop nått kokkilimokk på köttfärs och grönskaksslattar ur kylskåpet. Lök, paprika och tomat från gårdagens Tacos samt zuccini och spetskål. Hade en massa cremé fraiche så jag gjorde en äggstanning på den. Rörde ihop allt i gegga och hällde i pajskal av filodeg.

Har jag otur förblir det en sörja, fast varm.

Friskt vågat, hälften vunnet :up:

Alternativt: Ingen kommer ihåg en fegis :D
 
Friskt vågat, hälften vunnet :up:

Alternativt: Ingen kommer ihåg en fegis :D

Blev helt okej. Men två ägg till i äggstanningen hade inte skadat så den blev lite "äggigare".
Men det blev iaf ingen sörja. Sen går ju det mesta ner med ett glas rött :p

bffL3ui.jpg
 
Är hos ena halvan av svärföräldrar. Igår bjöd de på kryddiga lammfärsbiffar från lokal bondgård, långkokt tomatsås från egenodlade tomater och vitlök, ugnsrostad potatis och rödvin. Jag gillar dem! Idag har vi besökt deras odlingskoloni och ätit räkmackor på anrikt café i stan.
 
Är hos ena halvan av svärföräldrar. Igår bjöd de på kryddiga lammfärsbiffar från lokal bondgård, långkokt tomatsås från egenodlade tomater och vitlök, ugnsrostad potatis och rödvin. Jag gillar dem! Idag har vi besökt deras odlingskoloni och ätit räkmackor på anrikt café i stan.
Vill också ha så matmässigt bra svärföräldrar! Låter verkligen helt fantastiskt!

Har dock tur med föräldrarna, igår skickade dom med mig hemgjord calzone fylld med spenat, ricotta och kronärtskocka. Så gott (och skönt att inte behöva laga mat :angel: :D)
 
Är hos ena halvan av svärföräldrar. Igår bjöd de på kryddiga lammfärsbiffar från lokal bondgård, långkokt tomatsås från egenodlade tomater och vitlök, ugnsrostad potatis och rödvin. Jag gillar dem! Idag har vi besökt deras odlingskoloni och ätit räkmackor på anrikt café i stan.

Vilken lyx!
Min svärmor svänger ihop helt horribla matblandningar :crazy:
Sist hade hon gjort något hon kallade för "Afrikana". Jag vet inte vad som var Afrikanskt över den rätten. En sås som var orange och smakade vattnig ketchup med lakeräkor i. Räkorna hade legat i för länge och krymt ihop till hårda små miniräkor. Till detta ett toksalt ris som inte kokat färdigt.
Jag fick ångest över hur vidrigt det var och hur jag skulle bli av med det :yuck:
 
Fyndade 2:a handssorterade fläskfiléer idag. Älskar min Coop-butik, inte nog med att kilopriset var lågt, de kom från det stora närliggande slakteriet också.

Blev således helstekt fläskfilé, ugnsrostade saker (morrot, sötpotatis, broccoli, rödlök och brysselkål) med svampsås.
Blev riktigt bra, även om fläskkött inte är min favorit.
Svängde ihop en skål med hummus också :up:
 
Pizzarester till lunch.
Sedan middag av Modern.
Smörstekt karljohan till förrätt, sedan het thaisoppa på diverse grönsaker, kokosmjölk, rökt kalkon och koriander. Till efterrätt chokladmojäng med kryddinlagda körsbär och portersås. Underbart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 148
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp