Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kom således undan med blotta förskräckelsen! Skönt.

Jag fick nöja mig med att nu äta ett småbarnsmellanmål bestående av ytterst sockerfria havreringar med havremjölk. Så tråkigt att klockorna stannar, men det håller mig förhoppningsvis sovande hela natten.
Låter inte som en större njutning, nej.
 
Nu har jag ÄTIT.
Förutom den tidigare nämnda lilla soppan blev jag serverad råraka med kalixlöjrom och crème fraîche, följt av pilgrimsmusslor med champinjoner och brynt smör med citron och soja. Chardonnaybubbel till dessa rätter.
DSC_3038.JPG
Därefter heta räkor med vitlök i olja, och en mer klassisk huvudrätt i miniformat i form av dovhjortsfilé med mandelpotatiscrème, rödvinssås, rotsakspytt, smörstekt karljohan och rårörda lingon. Rödvin till.

Till sist en liten sallad med diverse blad och mynta serverad med röda bär i jasminte-lag.

Därefter tårta åt det mer konfektiga hållet med mandelbottnar, chokladmousse och praliné.

Mina föräldrar tenderar att spåra ur lite när det ska lagas mat. Det uppskattas! :D:d
 
Nu har jag ÄTIT.
Förutom den tidigare nämnda lilla soppan blev jag serverad råraka med kalixlöjrom och crème fraîche, följt av pilgrimsmusslor med champinjoner och brynt smör med citron och soja. Chardonnaybubbel till dessa rätter. Visa bifogad fil 25155Därefter heta räkor med vitlök i olja, och en mer klassisk huvudrätt i miniformat i form av dovhjortsfilé med mandelpotatiscrème, rödvinssås, rotsakspytt, smörstekt karljohan och rårörda lingon. Rödvin till.

Till sist en liten sallad med diverse blad och mynta serverad med röda bär i jasminte-lag.

Därefter tårta åt det mer konfektiga hållet med mandelbottnar, chokladmousse och praliné.

Mina föräldrar tenderar att spåra ur lite när det ska lagas mat. Det uppskattas! :D:d

Jäklar vad gott det låter!!! Menar du att dina föräldrar lagade den där middagen??? Åt dig??? Där ligger man i lä såsom god förälder, känner jag. Jisses!
 
Nu har jag ÄTIT.
Förutom den tidigare nämnda lilla soppan blev jag serverad råraka med kalixlöjrom och crème fraîche, följt av pilgrimsmusslor med champinjoner och brynt smör med citron och soja. Chardonnaybubbel till dessa rätter. Visa bifogad fil 25155Därefter heta räkor med vitlök i olja, och en mer klassisk huvudrätt i miniformat i form av dovhjortsfilé med mandelpotatiscrème, rödvinssås, rotsakspytt, smörstekt karljohan och rårörda lingon. Rödvin till.

Till sist en liten sallad med diverse blad och mynta serverad med röda bär i jasminte-lag.

Därefter tårta åt det mer konfektiga hållet med mandelbottnar, chokladmousse och praliné.

Mina föräldrar tenderar att spåra ur lite när det ska lagas mat. Det uppskattas! :D:d

Föredömliga föräldrar :up:
 
Inte enbart åt mig, de lagade givetvis åt sig själva också. Matlagning är lite av ett nördintresse i familjen vilket märks extra tydligt när det finns tillfälle att fira något. :)
En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.

Önskar att jag hade dina föräldrar!
 
En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.

Önskar att jag hade dina föräldrar!
Jag tycker många i tråden verkar äta supergod mat ganska ofta, även om det är på restaurang! :)
Föräldrarna bor dock i obygden där enda restaurangen inom mils avstånd är byns pizzeria. Ska man äta lite lyxigare och dricka alkohol måste man åka iväg och övernatta någonstans, vilket blir ett både dyrare och mer tidskrävande projekt än att laga själv.
 
En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.

Önskar att jag hade dina föräldrar!

Jag känner likadant - min restaurangupplevelse från igår bleknar till mos i jämförelse (i och för sig av fler skäl än att se denna eminenta sammansättning tyvärr).

Jag tror att min hastigt påkomna släktforskning snart kommer att visa att du och jag @Ullmerkott är ganska nära släkt, när är nästa släktmiddag? :angel:
 
Inte enbart åt mig, de lagade givetvis åt sig själva också. Matlagning är lite av ett nördintresse i familjen vilket märks extra tydligt när det finns tillfälle att fira något. :)

Nördintresse indeed. Där ligger man i lä, minsann. :) Två av mina barn kommer till helgen, jag anses nog vara lite matnördig, men den där menyn kommer då inte mina telningar att serveras.

Jag tror precis som @sjoberga att vi är släkt @Ullmerkott .
 
På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?

En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv:crazy:
 
På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?

En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv:crazy:
Jag tycker att de kan få bjuda dig på middag istället! Annars, om allas behov ska tillgodoses, blir ju någon form av plockmat där alla bygger ihop sin egen tallrik nästan den enda lösningen.
 
På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?

En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv:crazy:
Nån sorts plockmat. Du kan ju presentera det som buffé, meze, tapas eller vad som nu slår an bäst.

Eller, vilket jag skulle ha gjort: något du själv gillar, som dock inte bygger på något som någon av dem finner oätligt. När min unge kommer på middag, serverar jag inte aubergine för hen kan verkligen inte äta det. Men i övrigt: nåt gott. Det kan inte fan hålla i minnet vilka matrelaterade principer ungen råkar bekänna sig till den här veckan.
 
På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?

En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv:crazy:

Tacos! Och då inte a la Santa Maria. Proteintillbehör efter behag, fisk, nöt, veg osv. Egengjorda salsor, såser och picklad rödlök. Eget bröd kan ju inte vara omöjligt att göra heller :)

Såg även några roliga inlägg på Instagram på tunnbrödsrullar, tänker att det kan vara en rolig sak att göra och äta tillsammans. Fyllning av potatismos, korv av olika slag (veg el kött) :) osv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp