Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör det som står i receptet men med vegansk majonäs? Alltså majonäs och chili är typ bästa kombinationen ever :o:D

Är så glad att det finns bra veganmajo som smakar typ exakt som vanlig?! Och aioli! Provbet den svarta chilin nyss, först en gång som inte smakade så mycket, sen tog jag en liten tugga. Skulle säga att den ligger strax under den vita i styrka. :D🔥
 
I galen hetta och skyhög luftfuktighet:

Ohyggliga mängder citron- och ingefärsvatten

Röd curry med tofu till lunch och sen fri tillgång på salta små kex och vattenmelon resten av dagen.
 
Är så glad att det finns bra veganmajo som smakar typ exakt som vanlig?! Och aioli! Provbet den svarta chilin nyss, först en gång som inte smakade så mycket, sen tog jag en liten tugga. Skulle säga att den ligger strax under den vita i styrka. :D🔥
Du är modig du som ens vågar provbita :nailbiting:
 
Det är någon typ av störning hos mig, kan inte låta bli! Om jag t ex pytsat i en sked senap eller sambal eller tomatpure eller så i maten, jag stoppar alltid skeden i munnen efteråt! Ofelbart! Samma när jag hackar vitlök... Men igår såg min sambo faktiskt ovanligt oroad ut! :laugh:

Jag har samma- men tvärt om. Jag provsmakar ALDRIG mat. Är jag hysteriskt orolig så tvingar jag partnern/middagssällskapet. Annars chansar jag hellre än provsmakar, har nån hangup på det där.
 
Fisk, kyckling och lamm känns spontant som ”typiska” grejer där salsa verde äts som tillbehör.

Annars tänker jag att typ pasta, halloumi/fetaost/mozzarella och stekta grönsaker skulle kunna passa bra med salsan :)

Eller om en kan vända ner potatis, oliver och annat i salsan så det blir typ som potatissallad?

Odlade det också ett år. Värdelöst. Tog över hela växthuset och smakade inget. Gjorde salsa som ingen ville äta... :-(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 591
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: niardasp
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp