Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ätit rester hela veckan. Det visade sig att min trista tomatsoppa blev godare av att stå och mogna ett par dagar, samt att serveras med en klick keso i.

Nu tänker jag äta glass. Jag såg en ny B&J med en rosa förpackning och det är alla hjärtans dag, det måste vara ÖDET.
 
Vi beställde pizza, en riktigt flottig pryl med champinjoner, rödlök och hollandaisesås på. :o Precis vad som behövdes idag. Sippar lite på ett faktiskt riktigt äckligt tyskt vin, men jag vägrar slänga livsmedel som inte är typ mögliga, såatteh... Nu har jag hicka. :mad:
 
Igår kväll blev det Alla hjärtans dag- pizzor :D:d tomatsås, mozzarella, gorgonzola, champinjoner, salami, prästost, tomatskivor och pecorino som topping.
 

Bifogade filer

  • AEF51BA9-91C0-4122-94E7-29FD21AA0237.jpeg
    AEF51BA9-91C0-4122-94E7-29FD21AA0237.jpeg
    318,9 KB · Visningar: 25
Igår fick vi som sagt inte äta rester för PARTNER, han lagade istället färsk pasta med en grön gojsig sås av vitlök, schalottenlök, färsk spenat, lite pesto, citronjuice och -skal, parmesan både i såsen och på pastan, persilja och rostade pumpakärnor. Italienskt rött till, och apelsinchokladglass till dessert. Idag har vi ätit RESTER! Jag åt palak paneer med naanbröd, partner åt med ris.
 
Här blev det hjortsadel ikväll. Samma kött som ryggbiffen på kossan.
Helstekte biten och skar sen i ca 2 cm tjocka skivor. Herrejösses så mört! Mörare än falukorv :love:
Gjorde en rödvinssås till som fick stå och småsjuda för att reducera sig i 1,5 timme.
Till det potatisgratäng och grön sparris.
Efterätt Irish Coffe och "På spåret".

20190215_191250.jpg
 
Jag håller på med ett långkok.
Lammlägg. Hittade två i frysen. Brynte på dem i grytan tillsammans med vitlök, gul lök och lite chili. När de fått färg slängde jag i två hackade tomater, timjan, rosmarin, lagerblad och resten av mojorojosåsen från Spanska middagen förra helgen. Jag tänkte att den där grillade paprikasmaken kunde bli god. Det fick fräsa lite till sen i med rödvin, lite vatten och kalvfond. Nu har de fått stå och puttra under lock sen strax efter 14:00.
Har potatisgratäng kvar från igår samt rödvinssås. Det kommer funka till köttet.
 
Skulle haft en vän på besök idag, och hade sett fram emot att göra fisksoppa :d Nu avbokade hon, men bestämde mig för soppan ändå.
Purjo, morötter, saffran, vitt vin, grädde och creme fraishe. När allt smakade perfekt så la jag i lax och kolja. Så gott! :love: Blir lyxlunch till måndag. Perfekt då jag börjar nytt jobb då!
 
Efter en lång och arbetsam dag lade vi middagsplanerna på hyllan och istället för fish taco delade vi nyss på en Pizza Vegetariana från haket intill. Nu överväger jag att knata bort till affären för att köpa godis.
 
Ikväll gjorde jag knyten med smör, mandelpotatis och Roasted Garlic and pepper. Till det knyten med smör, toskrygg, Garlic and Pepper, Fisch and Seafood, rödlök, oliver och romantica-tomater. Jag smulade över rätt mkt fetaost vid servering.
Till det hade vi grönsallad med tomater, gurka, kapris och en vinägrett med citronolivolja, Mango-balsamico och Italiens salladskrydda.
Det blev väldigt gott faktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp