Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt hos vänner. Vegetarisk lunch på någon trädgårdshandel i Ösmo, som jag rekommenderar. Nu ikväll grillad vildsvinsburgare med tillbehör.
 
Söndag = spaghetti och köttfärssås. Detta har försummats när det varit varmt men ikväll så! Slantade ner ett par stekta färska korvar från häromdagen, och så var det svamp, paprika och en skvätt grädde utöver det vanliga. Är i mammas och pappas sommarhus med boyfriend ett par dagar så det gäller att använda upp saker och ting i kylen innan hemfärd på tisdag (var här med mor och far några dagar först). Igår när han anlände halvsen kväll ställde jag till med plockmat, bl a en fantastisk lax som är både gravad och rökt från Håveruds rökeri, på crostini med ett tunt lager pesto under.

EEBEB975-F23E-453F-A6F1-55C4ED466BEE.jpeg
 
Ikväll var vi fortsatt lata och åt pizza, kebabpizza. Så gott!
Vi har för nära pizzerian nu. Typ 2 minuter med bil. Inte bra! :laugh:
 
Jag har ätit hallonmazarin 15 minuter från Eslöv. EPISK MARK!!
Även sett utställningen om Estet Blenda Nordström, boken rekommenderas. Middag blev lövbiff, mandelpotatis, tzatziki, polkabetor och swuash på längden och tvären. Vi skulle grilla men himlen öppnade sig...
Romrussin-glass med hallon och mango som dessert. Och Nivole i glasen, detta charmiga dessertvin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp