Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta är ju korrekt, naturligtvis. Men jag var hemma hos mina föräldrar (som ju infört denna tradition med söndagsköttfärssås då) på middag igår och fick en lite het och god kycklinggryta! Med klibbigt ris! Och sallad! Vet inte vad som pågår där riktigt.

Någon form av kris?!
 
Jag vill komma på besök och skörda ramslök!
Du är så välkommen! I parken tvärs över gatan från där jag bor har ramslöken kommit hur långt som helst (jag tror att det går någon form av värmeledningar under som gör att där blir extra varmt), men efter att ha konsulterat @VLMF rörande förorenad mark inne i städer förra året plockar jag inte där, trots allt, utan nöjer mig med den som växer invid reningsverket:angel:
 
Du är så välkommen! I parken tvärs över gatan från där jag bor har ramslöken kommit hur långt som helst (jag tror att det går någon form av värmeledningar under som gör att där blir extra varmt), men efter att ha konsulterat @VLMF rörande förorenad mark inne i städer förra året plockar jag inte där, trots allt, utan nöjer mig med den som växer invid reningsverket:angel:
Jag lutar mig på forskare i fysisk resursteori, som säger att upp till 10% av det vi äter kan komma från så kallade brunmarker. Jag menar, när jag skördar på tveksamma ställen.

Alltså, jag ska ändå sådär 15 mil åt ditt håll till på måndag...
 
Jag lutar mig på forskare i fysisk resursteori, som säger att upp till 10% av det vi äter kan komma från så kallade brunmarker. Jag menar, när jag skördar på tveksamma ställen.

Alltså, jag ska ändå sådär 15 mil åt ditt håll till på måndag...
Alltså, den siffran har jag också hört och brukar vifta med (men utan tillgång till källa, så jag brukar vifta lite snabbt, sådär).

De är ganska späda än, ramslökingarna, men du är välkommen🙂
 
Blev nån slags frukost/lunch/middag på kvarterskrogen

26850
 
Jag lutar mig på forskare i fysisk resursteori, som säger att upp till 10% av det vi äter kan komma från så kallade brunmarker. Jag menar, när jag skördar på tveksamma ställen.

Alltså, jag ska ändå sådär 15 mil åt ditt håll till på måndag...

Den siffran stämmer för lätt förorenad jord, sådan som ändå är godkänd som villaträdgård och bostadsmark och förskolegård. Mer förorenad... inte 10% ;) och det är procent av ätbara växter-intaget, inte ens totala intag av mat.

Längtar också till ramslöken, men känns som några veckor kvar här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 007
Senast: Bexzor
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp